پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۹۰۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
وزیر علوم از اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از سال ۹۸ خبر داد و گفت: حاصل ساماندهی لزوما ادغام و انحلال نیست بلکه اتصال مراکز کوچک به مراکز دانشگاهی بزرگ است.

شعار سال: منصور غلامی درباره توقف فعالیت برخی از واحدهای آموزشی گفت: توقف فعالیت مربوط به مجموع واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی می شود.

وی ادامه داد: فعالیت تعدادی از واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی به دلیل کاهش دانشجو و تعدادی هم به دلیل تغییر سیاست ها به ویژه در واحدهای علمی کاربردی های وابسته به دستگاه های دولتی، متوقف شد.

وزیر علوم گفت: در بودجه ۹۸ سازمان برنامه و بودجه به منظور کنترل هزینه های بخش آموزش و تحقیقات، جمله ای آورده شده بود که براساس آن سال آینده مراکز جدید آموزش عالی ایجاد نشود. اما در نهایت چون این موضوع در اختیار شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم است، بود و نبودش به لحاظ اجرایی خیلی تاثیر نداشته و به لحاظ یک نگاه برنامه ای به آن توجه شده و این مورد حذف شده است.

وی با اشاره به حذف بند ادغام واحدهای دانشگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ نیز به مهر گفت: بحث ادغام و تجمیع، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تاکید برنامه ششم بوده، ربطی به لایحه بودجه سال ۹۸ ندارد.

غلامی افزود: قبلا هم اعلام کردم، برنامه ساماندهی آموزش عالی آماده اجرا است و بعد از گذراندن فرایند مربوطه در سال ۹۸ اجرایی می شود.

وی افزود: حاصل ساماندهی لزوما ادغام و انحلال نیست بلکه اتصال مراکز کوچک به مراکز دانشگاهی بزرگ است که با حفظ آن مراکز، کیفی سازی لازم صورت گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 30 بهمن 97، کدخبر: 4545841، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
یه تصمیم درست تو مجموعه آموزش عالی گرفته نمیشه هر روز یک داستان داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین