پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۸۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵
مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جزئیات شرایط فرآیند جذب اعضای هیأت علمی در این دانشگاه گفت: از بین متقاضیان صلاحیت ۵۵۹ نفر احراز شده است.

شعارسال: بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳ هزار و ۹۶۰ متقاضی در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت ۵۵۹ نفر احراز شده است. پرونده تمامی این متقاضیان بررسی شده و با توجه به نسبت استاد به دانشجو در رشته‌های تحصیلی هر واحد و استان و دیگر مولفه‌ها، غربالگری اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان جذب، اظهار کرد: علاوه بر شرایط علمی و عمومی، حداکثر سن برای متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های غیرپزشکی ۴۰ سال، پزشکی ۳۵ سال و دکتری تخصصی ۴۵ سال است که رشته‌های تحصیلی متقاضیان در دو مقطع آخر تحصیلی باید با گروه آموزشی هم‌خوانی داشته باشد.

رنجبر افزود: حداقل معدل متقاضیان جذب باید در دوره کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ باشد.

وی با تشریح برنامه‌های جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: تقویم زمانی توسط مرکز جذب اعلام می‌شود که در پایان اسفند و اوایل فروردین اسامی نهایی را اعلام می‌کنیم و متقاضیان از دانشگاه‌های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می‌شوند.

در ادامه، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مراحل جذب هیأت علمی در واحد‌های علوم پزشکی، گفت: ۵۰۰ نفر در سامانه جذب اعضای هیأت علمی ثبت‌نام کرده‌اند و بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی متقاضیان در دست بررسی است.

محمدرضا مردانی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دغدغه‌های ولایتی و طهرانچی درخصوص جذب و تبدیل وضعیت اساتید، تأکید کرد: معیار صلاحیت عمومی این است که استاد علاوه بر تخصص علمی و آموزشی، دارای تعهد و علاقه‌مند به اسلام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: اساتیدی که در قالب پیمانی در حال فعالیت هستند، باید در هیأت امنای استانی مورد ارزیابی قرار گیرند و پس از تأیید، به هیأت مرکزی جذب دانشگاه که جایگزین هیأت مرکزی جذب وزارت علوم است، معرفی شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی گفت: ولایتی در مورد ارزش‌ها و معیار‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با صراحت صحبت کرده است و خوشحالم که ایشان در این زمینه قاطعیت نشان داده است. اینکه بر جذب اساتید شایسته تأکید می‌شود، قابل تقدیر است، چرا که استاد نقش اصلی در پرورش دانشجو برعهده دارد و باید از صلاحیت‌های عمومی و علمی برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: تزکیه و مسائل تربیتی با شیوه و روشی که دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفته است، منجر به تحول عظیم در این دانشگاه خواهد شد.

در ادامه این جلسه، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها از جمله مازندران، اصفهان، مرکزی، گلستان، قزوین و یزد به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه فعالیت هیات‌های اجرایی جذب در استان‌ها پرداختند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:2بهمن1397 ، کدخبر: 740769: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین