پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: موسسه ها و دانشگاه های غیرانتفاعی بزرگتر، ادغام با موسسه ها و دانشگاه های غیرانتفاعی کوچکتر را به دلیل مسائل مالی نمی پذیرند.وی گفت: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تاکید کرد: با یک نگاه اقتصادی به ادغام، به این نتیجه می رسیم که مقاومت موسسه های کوچکتر برای تجمیع طولانی مدت نخواهد بود؛ چرا که بعد از مدتی زیانده شده و در صورت راضی نشدن به ادغام، منحل می شوند. سیمایی صراف با بیان اینکه موسسه های غیرانتفاعی در دو راهی ادغام و انحلال ممکن است ادغام را بپذیرند، افزود: واحدهای کوچکتر بعد از ادغام ممکن است شرایط موسسه ها و دانشگاه های ادغام شونده را بپذیرند که این شیب آغاز شده و بدون اجبار وزارت علوم در این مسیر قرار گرفته اند؛ وزارتخانه هم بستر حقوقی این اقدام بزرگ را فراهم کرده است.

شعار سالحسین سیمایی صراف روز دوشنبه در مورد مشکلی که بر سر راه ادغام موسسه ها و دانشگاه های کوچک و بزرگ غیردولتی غیرانتفاعی وجود دارد، اظهار کرد: واحدهای کوچکتر به دنبال حفظ سهم شان در پی ادغام هستند و جنبه های مالی این تجمیع، آنها را معطل کرده است.

وی گفت: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تاکید کرد: با یک نگاه اقتصادی به ادغام، به این نتیجه می رسیم که مقاومت موسسه های کوچکتر برای تجمیع طولانی مدت نخواهد بود؛ چرا که بعد از مدتی زیانده شده و در صورت راضی نشدن به ادغام، منحل می شوند.

سیمایی صراف با بیان اینکه موسسه های غیرانتفاعی در دو راهی ادغام و انحلال ممکن است ادغام را بپذیرند، افزود: واحدهای کوچکتر بعد از ادغام ممکن است شرایط موسسه ها و دانشگاه های ادغام شونده را بپذیرند که این شیب آغاز شده و بدون اجبار وزارت علوم در این مسیر قرار گرفته اند؛ وزارتخانه هم بستر حقوقی این اقدام بزرگ را فراهم کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با بیان اینکه این وزارتخانه، موسسه سومی را که در پی تجمیع واحدهای کوچک و بزرگ غیرانتفاعی ایجاد می شود به رسمیت می شناسد، افزود: معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، الگوی حقوقی را برای تایید ادغام غیرانتفاعی ها به معاونت آموزشی این وزارتخانه ارائه داده است.

وی تاکید کرد: هیچ اجبار قانونی برای این ادغام وجود ندارد و نیاز مالی و اقتصادی، موسسه ها و دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی را به سوی تجمیع، سوق می دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 29بهمن 97، کد خبر: 83213648، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین