پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۹۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: یک بند از اساسنامه دانشگاه های غیردولتی مربوط به نحوه تسویه حساب های اعضای هیأت موسس ابهام داشت که تغییر کرد.

شعار سال: منصور غلامی افزود: یکی از بندهای مربوط به تسویه حساب های مالی بعد از پایان فعالیت دانشگاه های غیرانتفاعی به تازگی اصلاح شده است که البته عنوان اصلاح اساسنامه به آن تعلق نمی گیرد.
وی اظهار کرد: در این ماده از اساسنامه، تکلیف سرمایه های اعضای هیأت موسس مشخص شد چرا که پیش از این ابهام داشت. با اصلاح این بند، سرمایه های اعضای هیأت موسس از دست نمی رود و تسویه حساب مالی برای آنها انجام می شود.
روز گذشته علی آهون منش دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیردولتی در این باره به ایرنا گفته بود که در گذشته اگر کسی از اعضای اتحادیه که در دانشگاه های غیردولتی سرمایه گذاری کرده، فوت یا استعفا می کرد یا تصمیم به انحلال موسسه می گرفت، اموال سرمایه گذاری شده فرد به دولت می رسید.
با پیگیری های مستمر اتحادیه دانشگاه های غیردولتی از وزارت علوم، اساسنامه این دانشگاه ها توسط وزارتخانه بر اساس اختیاراتی که داشت، اصلاح شد.
اتحادیه دانشگاه های غیردولتی از 15 سال گذشته تاکنون فعال است و حدود 257 دانشگاه و موسسه غیردولتی عضو این اتحادیه هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 12 اسفند 97، کد مطلب: 83229107: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین