پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
مدیرعامل تعاونی مسکن مرکز بهداشت شمال تهران با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌های دولتی شرکت‌ تعاونی تشکیل دادند، گفت: به دلیل وجود ضعف و نبود نظارت کافی در مورد تعاونی‌ها برخی از این تعاونی‌ها در حفظ منافع اعضای خود موفق نبودند.
شعارسال: محمد امینی با تأکید بر اینکه تعاونی‌های مسکن که با هدف تهیه مسکن برای اعضای خود تشکیل شده بودند، از جمله تعاونی‌های ناموفق بودند، گفت: زمینی که از سوی تعاونی مسکن کارکنان مرکز بهداشت شمال تهران توسط صد نفر از کارمندان خریداری شد، با مشکلاتی تا سال 1390 همراه بود.

وی افزود: باند زمین‌خواری با جعل استعلام ثبتی زمین متعلق به این تعاونی را در اختیار گرفته و در آن پروژه ساخته و پیش‌فروش‌هایی هم انجام شده که تقاضای اعضای تعاونی از مسئولان این است که از ادامه ساخت پروژه در این زمینها جلوگیری کند.

امینی خاطرنشان کرد: این باند زمین‌خوار در اسفند 1390 با همکاری یکی از دفترخانه‌ها با استعلام جعلی زمین را می‌فروشد و با پیگیری اعضا پرونده‌ای تشکیل می‌شود و در نتیجه کیفرخواستی با اتهام فروش مال غیر صادر می‌شود، اما دادگاه تجدیدنظر عاملان جعل را عامل به جعل نمی‌دانند.

مدیرعامل تعاونی مسکن مرکز بهداشت شمال تهران اضافه کرد: ارائه اعتراض تعاونی به ریاست قوه قضاییه موجب شد تا سه گروه از قضات مجرب پرونده را رسیدگی و به اتفاق اعلام کنند که احکام صادر شده قبلی خلاف قانون است و جعل و کلاهبرداری اثبات شده است، اما پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد که در نهایت پس از سه سال و ارائه مدارک و شواهد معتبر و اثبات جعل مجدداً رأی به نفع اعضای این تعاونی صادر نشد.

امینی با بیان اینکه مساحت این زمین 130 هزار مترمربع و ارزش مالی آن 13 هزار میلیارد تومان است، گفت: سه دانگ از این زمین را دادستانی در سال 75 به تعاونی واگذار کرد و سه دانگ دیگر مالکیت شخصی داشت که سهم آنها نیز توسط اعضای تعاونی خریداری شد.

به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان مرکز بهداشت شما تهران، کلاهبرداری و زمین‌خواری باندها معمولا از خلأ قانونی و اطلاع‌رسانی سوءاستفاده کرده و با پیش‌فروش و فروش مکمل به سایر افراد رسیدگی به پرونده شکایت را پیچیده‌تر می‌کنند.

وی افزود: در این پروژه نیز با وجود آنکه از ابتدا استعلام‌های جعلی و مدرک‌سازی صورت گرفته است، پروژه‌ای احداث شده که آگهی فروش آن در سطح شهر و رسانه‌ها منتشر شده است.

همچنین در ادامه محمدابراهیم داودی‌نژاد رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی کارکنان بهداشت شمال تهران، گفت: باید بهره‌برداری از این واحد تجاری که زمین آن متعلق به اعضای تعاونی است، متوقف شود.

وی افزود: آنچه از مسئولان در شرایط فعلی انتظار می‌رود، این است که با توجه به فرمایشات رهبری در مورد توجه مسئولان به معیشت مردم در راستای ایجاد عدالت اجتماعی به این موضوع رسیدگی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1397 ، کدخبر: 13971130000924 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین