پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
علی دایی، سرمربی سایپا که بیش از گذشته وارد مسائل اجتماعی و زندگی روزمره مردم شده، به‌تازگی دوباره صحبت‌هایی کرده تا نشان دهد مدیریت ضعیف در ایران، ریشه بسیاری از مشکلات است.

شعار سال: دایی و تیمش که هفته گذشته تلاش کردند سهمیه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند، در آخرین گام کم آوردند و از صعود به این رقابت‌ها بازماندند؛ اما دایی مدیریت بحث‌برانگیز شرکت سایپا را مزید بر علت می‌داند و در‌این‌میان از آنها و سیاست‌های عجیب و غریب‌شان گلایه می‌کند. او که در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش با تراکتورسازی صحبت می‌کرد، گفت: «چرا باید به 80، 90 نفر حقوق بدهید. می‌توان با پنج نفر باشگاه را اداره کرد. ما در خیلی از جاهای دنیا بوده‌ایم و دیده‌ایم که چطور باشگاه را اداره می‌کنند. متأسفانه هرکسی که به باشگاه آمده، آدم‌های خودش را آورده است. شاید از صحبت‌های من ناراحت شوند؛ اما کارخانه سایپا پنج هزار نیروی اضافی دارد. سایت را 15 دقیقه باز می‌کنند و چند صد میلیارد ماشین فروخته می‌شود؛ آن وقت چطور ممکن است کارخانه نتواند به باشگاه دو میلیارد تومان بدهد؟ این موضوع خنده‌دار است.»
اشاره دایی به پیش‌فروش پرایدهای 50 میلیون تومانی است تا از این راه دوباره اشاره‌ای به درد این روزهای مردم هم کند. او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید مسئولان ایرانی بلد نیستند پولی را که در اختیار دارند، مدیریت کنند: «بیست‌و‌چند سال پیش در السد بازی می‌کردم. آنها یک استادیوم کهنه داشتند که همان‌جا تمرین می‌کردیم و همان‌جا بازی‌های‌مان را انجام می‌دادیم. الان ببینید که هفت یا هشت زمین تمرین آن‌چنانی دارند. کشوری که نه آب دارد، نه خاک، ببینید چه عظمتی پیدا کرده است. پولی را که دارند، به‌خوبی مدیریت می‌کنند. ما در این چند سال چه کار کردیم؟ کجا را اضافه کردیم به غیر از یک‌سری استادیوم‌ها که همه هم‌شکل هستند و من را یاد شوروی سابق می‌اندازد.»
بخش اصلی انتقادات علی دایی همچنان متوجه بی‌توجهی به مشکلات مردم زلزله‌زده کرمانشاه است. او که هفته پیش روستای مله‌رولان در غرب کشور، یکی از روستاهای دورافتاده‌ای را که کمتر به آن کمک شد، بازسازی و تبدیل به شهرکی مدرن کرده، می‌گوید مشکلات فقط مربوط به فوتبال نیست: «مشکلات ما فقط در فوتبال نیست؛ بلکه کل جامعه ما مشکلات زیادی دارند؛ اما چون مسائل و مشکلاتی که در فوتبال است، مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اینها دیده می‌شوند؛ در‌حالی‌که فوتبال بخش کوچکی از جامعه بوده و مشکلات کل کشور را فرا گرفته است. من کرمانشاه را مثال می‌زنم. گروه ما این‌همه هزینه را با کمک مردم تقبل و آن روستا را بازسازی کردند که البته دیگر نمی‌شود به آنجا دِه گفت؛ بلکه گروه ما یک شهرک آنجا ساخته است.
آیا واقعا کسی در ایران بوده که چنین کاری کرده باشد؟ ما با کمک مردم این کار را کردیم و واقعا مردم کشور ما آدم‌های بزرگی هستند. قطعا نمی‌توانستیم بدون کمک آنها کاری کنیم». البته علی دایی در راه بازسازی و نوسازی این روستا سختی‌های زیادی متحمل شد. حساب‌های او که کمک‌های مردمی به آن واریز شده بود، بارها مسدود شد و روند نوسازی این دِه با تأخیرهای زیادی مواجه شد؛ ولی نه دایی و نه مجموعه‌ای که در این راه او را همراهی می‌کردند، هرگز از مسیرشان عقب‌نشینی نکردند. دایی با گلایه از مسئولان صداوسیما که در این مسیر شیطنت‌های زیادی انجام دادند، می‌گوید: «ما به قول خودشان این همه مشکل برای بازسازی روستای کرمانشاه ایجاد کردیم و به خیلی از مسائل پرداختند؛ اما الان به مردم نمی‌گویند چه کارهایی آنجا انجام شده است.
آن وقت زیرنویس می‌کنند فلانی به دادسرا احضار شد. یکی از دوستانم می‌گفت به‌تازگی در خبرها گفتند ساخت خانه در یکی از روستاهای سرپل‌ذهاب تمام شد؛ اما نگفتند چه کسی و چه کسانی این کار را کردند؛ ولی وقتی آگاهی و دادسرا ما را احضار کردند، آن را زیرنویس کردند. اینها مشکلات بود و تأکید می‌کنم که خیلی مشکلات داریم». این اولین بار نیست که علی دایی به مشکلاتش با عده‌ای از نمایندگان مجلس و سیاست‌گذاری‌های صداوسیما اشاره می‌کند. پیش‌تر نهادهای وابسته با استناد به این موضوع که پول‌هایی که برای کمک به حساب‌های معرفی‌شده از طرف دایی است، باید بازرسی شود، حساب را مسدود و علی دایی را به دادسرا احضار کردند تا درباره این مبالغ صحبت کند؛ اما دایی در صفحه اینستاگرامش از روند زیرساخت تا مرحله نهایی آماده‌سازی روستاهای زلزله‌زده فیلم‌های متنوعی منتشر کرد تا نشان دهد بی‌کار ننشسته است. او البته بارها از مراجع ذی‌صلاح خواست با توجه به نزدیکی زمستان اجازه بدهند روند بازسازی مناطق زلزله‌زده به طور عادی پیش برود تا مردم این منطقه سرمازده نشوند.
در این راستا صداوسیما هم با خبر احضار علی دایی به دادسرا خشم این سرمربی را برانگیخت. او که پیش‌تر هم به واسطه مشکلات فوتبالی و البته شخصی تصمیم گرفته بود با دوربین‌های صداوسیما صحبت نکند، این بار عزمش را جزم کرد تا از مصاحبه‌های تلویزیونی پرهیز کند. اشارات جدید دایی به موضوعات مطرح‌شده دوباره کنایه‌ای است به همان اختلال‌هایی که در مسیر ساخت روستای مله‌رولان پیش پایش گذاشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 5 اسفند 97، شماره: 3374


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین