پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۱۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
معاون اداری مالی وزارت علوم از عدم اختصاص ۱۰۰درصدی بودجه عمرانی دانشگاهها خبر داد و گفت: دانشگاه ها چیزی حدود دو میلیون متر مربع پروژه نیمه تمام دارند.

شعارسال: محمدتقی نظر پور  با اشاره به بودجه پروژه های عمرانی و اینکه چه تعداد از پروژه های عمرانی دانشگاه ها تا پایان سال جاری تکمیل می شود، گفت: دانشگاه ها چیزی حدود دو میلیون متر مربع پروژه های نیمه تمام دارند و حدود ۱۱ میلیون متر مربع بناهایی داریم که در دانشگاه های ما در حال استفاده است.

متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام دانشگاه ها

وی ادامه داد: متوسط پیشرفت فیزیکی دو میلیون متر مربع پروژه های نیمه تمام دانشگاه ها، حدود ۵۰ درصد است، برخی از پروژها زمان بر بوده و از سال های گذشته شروع شده یا اعتبار برخی پروژه ها نیمه تمام مانده و پروژه به بهره برداری نرسیده و نیمه تمام مانده است.

عدم اختصاص ۱۰۰ درصدی پروژه های عمرانی در سال های گذشته

معاون اداری مالی وزارت علوم یادآور شد: برخی از پروژه ها هم به دلیل اینکه زیر بنای بالایی را دارند بهره برداری آنها طولانی شده است نکته بعدی مهم این است که اعتباراتی که برای این پروژه ها پیش بینی شده، در سال های گذشته ۱۰۰ درصد تخصیص داده نشده و برای همین پروژه ها طولانی شده است.

افزایش ۲۰ درصدی بودجه عمرانی دانشگاه ها نسبت به سال ۹۷

وی درباره وضعیت بودجه عمرانی دانشگاه ها در بودجه سال ۹۸، ادامه داد: بودجه سال ۹۸ هم حدود ۲۰ درصد نسب به سال ۹۷، افزایش دارد، یعنی در لایحه ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش داریم.

اختصاص حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد بودجه دانشگاه ها بابت حقوق اساتید

نظرپور با اشاره به بودجه جاری دانشگاه ها ادامه داد: بودجه جاری دانشگاه ها حدود ۱۳ و هفت دهم درصد افزایش داشته، ولی این مقدارافزایش پاسخگوی نیاز دانشگاه ها نیست.

وی تاکید کرد: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد بودجه دانشگاه ها بابت حقوق و مزایای اساتید و همکاران اداری دانشگاه ها صرف می شود برای همین آن رقمی که باقی می ماند با افزایش حقوقی که دولت برای بخش اداری و غیر ادرای پیش بینی کرده جوابگوی دانشگاه ها نیست.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: بخش عمده پولی که دولت به دانشگاه ها ارائه می دهد، برای حقوق و مزایا اختصاص یافته و بخش باقی مانده صرف فعالیت های علمی پژوهشی آموزشی و کارهایی که دانشگاه ها دارند صرف می شود که آن مبلغ باقی مانده خیلی عدد قابل توجهی نیست.

وی درباره رایزنی برای افزایش بودجه دانشگاه ها گفت: ما همیشه با مجلس و دولت رایزنی داریم اما محدودیت هایی که دولت در ارتباط با تنظیم بودجه دارد تنها برای ما نبوده بلکه بخش اعظم دستگاه های اداری نیز به همین صورت هستند.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: پیشنهاد دولت برای بودجه جاری دانشگاه ها حدود ۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است و پیشنهادی که ما ارائه دادیم، نزدیک ۱۴ هزار میلیارد تومان بود اما برای دولت امکان اینکه این نیاز را تامین کند مقدور نشده است.

وی یادآورشد: دانشگاه‌ها باید برای جبران این کمبود از سال آینده به درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها تنوع داده و بتوانند سبدهای مختلف درآمدی را با مدیریت و درایت خود به سرانجام مطلوب برسانند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مفدا، تاریخ انتشار:5اسفند1397 ، کدخبر: 91329: www.mefda.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین