پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از کاهش ۲۰ درصدی بودجه عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت برای سال آینده خبر داد.

شعارسال: سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به وضعیت اعتبارات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: در لایحه ارائه شده از سوی دولت برای سال ۹۷، بودجه جاری دانشگاه‌های وزارت علوم حدود ۱۲ درصد رشد دارد، اما متاسفانه در حوزه تملک دارایی‌ها با رشد منفی ۲۰ درصد و در حوزه تعمیر و تجهیز نیز با رشد منفی ۱۲ درصد مواجهیم.

وی افزود: در رابطه با دانشگاه‌های وزارت بهداشت نیز، بودجه آموزشی ۱۸ درصد و بودجه پژوهشی ۱۵ درصد است؛ در مجموع، متوسط رشد اعتبارات جاری دانشگاهها در لایحه بودجه ۸ درصد است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با در نظر گرفتن این ارقام میان دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت، می‌توان گفت در حوزه بودجه جاری حدود ۸ درصد رشد داریم و در حوزه تملک دارایی‌ها و عمرانی با رشد منفی اعتبارات در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ درصد مواجهیم.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: معنی این مسئله آن است که برای تملک دارایی‌ها، تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها نه تنها بودجه جدیدی نسبت به سال گذشته درنظر گرفته نشده، بلکه همان بودجه سال قبل نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی در عین حال گفت: یک حکم مناسب نیز در لایحه پیشنهادی دولت آمده است که بر اساس آن، امکان کمک گرفتن از استانداران برای دانشگاه‌ها فراهم می‌شود؛ قبلاً استانداران اجازه کمک به دانشگاه‌ها را نداشتند، اما در لایحه بودجه ۹۷ حکمی قرار داده شده که بر اساس آن، استانداران می‌توانند از بودجه توازن استانی به نیازهای دانشگاه‌های استان خود کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به وضعیت اعتبارات پژوهشی در سال ۹۷ اظهار داشت: در لایحه دولت، اعتبارات پژوهشی حدود ۱۵ درصد رشد دارد و در رابطه با پارک‌های علم و فناوری نیز حدود ۳۰ درصد رشد مشاهده می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: طرح‌های کلان ملی از جمله بخش‌های اولویت‌دار و مهم حوزه علم و فناوری کشور هستند که وضعیت اعتبارات آنها در جداول بودجه قید شده و باید به طور دقیق و نسبت آنها با سال گذشته و نیازهای امسال، سنجیده و تصمیم‌گیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 23 آذر 1396 ، کدخبر: 4171431 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین