پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
رئیس کمیته ملی رباتیک فیرااز برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک؛ هوش مصنوعی واتوماسیون ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد

شعارسال:رئیس کمیته ملی رباتیک فیرااز برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک؛ هوش مصنوعی واتوماسیونایران به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: دکتر سروش صادق نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیکتهران) و همکاری کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایرانفیراو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از۱۱تا۱۳اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیراادامه داد: این جشنواره درسه بخش مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپآزاد ایران، اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی واتوماسیون و اولین رویداد فناوری و نوآوری کشور در این بخش و در طی سه روز برگزار خواهد شد.

وی گفت: در بخش مسابقات امسال،تیم‌هادر قالب۲۸لیگدانش‌آموزیو دانشجویی شامل لیگ‌های: " پیش‌بینی روند بازار سهام"، "بازشناسی فرامین صوتی"، "بازشناسی چهره در تصویر"، "بازشناسی اشیاء با نمونه‌های آموزشی کم و تشخیص موجودیت‌های نامدار متون فارسی در بخش هوش مصنوعی"، "لیگ‌های المپیک ربات‌هایانسان‌نما"، "ربات‌های چرخ‌دارسرعتی"، "ربات‌هایفوتبالیستانسان‌نما" و "ربات‌هایشبیه‌سازفوتبالیست۵به۵"در بخشربات‌هایورزشی، سرعتربات‌هایپرنده دردوبخشدانش‌آموزیو دانشجویی، "مأموریتربات‌هایپرنده (فضای باز)"،مأموریتربات‌هایپرنده (داخل ساختمان) در بخشربات‌هایپرنده،لیگ‌های شبیه‌سازی چالش عبور از موانع، چالش ربات‌های انباردار، چالش سرعت خودروهای خودراندر بخش ربات‌های چالشی،لیگ‌های ربات‌های نمایشی دانشجویی،ربات‌های نمایشی دانش‌آموزی موضوع آزاد وربات‌های نمایشی دانشآموزی موضوع مشترک زیر۱۴و۱۹سال در بخش ربات‌های نمایشی و درنهایت لیگ‌هایالمپیک ربات‌هایانسان‌نما، جنگنده هوشمند (سبک وسنگین‌وزن)،مأموریت غیرممکن،ربات‌های ورزشی،ربات‌های هاکی یخ و هاکی چمن وامدادو مدیریت بحران دردوبخش زیر۱۴سالو زیر۱۹سال، در بخش دانش‌آموزی با حضوردوهزارشرکت‌کنندهدر قالب۳۳۷تیماز۱۵کشور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن‌های۵-۷برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیراادامه داد:تیم‌های برگزیده از بین۵۴۲تیم رباتیک و هوش مصنوعی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، تایوان، چین، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب‌شده‌اند.

صادق نژادبابیاناینکه این جشنواره درسه بخش برگزار می‌شود، گفت: جشنواره امسال متفاوت‌ترین رویداد این حوزه در کشور هست که سعی داردبخش‌های مختلف آموزش، پژوهش، مهارت و کارآفرینی رابه‌عنوان ارکان اصلی تولید ثروت در کشور با الگوی اقتصاد دانش‌بنیاندر کنار هم قرار دهد.

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اولین رویداد فناوری و نوآوری حوزه رباتیک،اتوماسیون و هوش مصنوعی ایرانباهدفارائه دستاوردهای فناورانهو نوآورانه کشور دربخش‌هایعلمی و صنعتی و با حضوردانشگاه‌های برتر کشور ازجمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ دانشگاه صنعتی شریف؛ دانشگاه تهران؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران؛ دانشگاه شهید بهشتی تهران؛ دانشگاهالزهرا(س) و دانشگاه صنعتیخواجه‌نصیرالدینطوسی و سایر مراکز رشد دانشگاهی و استارتآپهاوشرکت‌های موفق دانش‌بنیان کشور برگزارمی‌شود.

وی افزود: در این رویداد که در تاریخ۱۱-۱۳اسفندماه برگزارمی‌شود؛ اساتید وشرکت‌های موفق این حوزه علاوه بر ارائه دستاوردهای خود؛ به ارائه سخنرانی‌های مختلفی در حوزه کارآفرینی بخش رباتیک و هوش مصنوعی پرداخته و سعی می‌شودبا محوریت شهر هوشمند و هوش مصنوعی در حوزه سلامت به ارائه راهکارهای موفقیت درراه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید پرداخته شود. همچنین تلاش می‌شودتاتجربه‌های موفق و ناموفق صاحبان ایده و اساتید این حوزه با دیگران به اشتراک گذاشته شود. برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در این حوزه یکی از اقدامات مهم این دوره از رویداد تلقی شده که سعی دارد برای نسل ماهر موجود در کشور در این بخش بتواند مسیری را ایجاد کند تا بتوانند ازآموخته‌هایخود در راستای تولید ثروت و کارآفرینی گام بردارند. بخش نمایشگاهی این رویداد نیز تلاش دارد تا بتواند بخشی از دستاوردهای حوزه رباتیک،اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور را در مقابل عموم به نمایش بگذارد تا بتوانیم علاوه بر ارائه این دستاوردها؛ گامی به‌سوی اجتماعی نمودن رباتیک،اتوماسیون و هوش مصنوعی در کشور برداشته باشیم.

عضوهیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیراگفت:در بخش نمایشگاه صنعتی این رویداد نیز تلاش شده است تاشرکت‌های موفق این حوزه بتوانند محصولات و دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش بگذارند.

صادق نژاد افزود: مدرسه رباتیک وبرنامه‌نویسی امیرکبیر با حضور پررنگ خود در این رویداد بزرگ سعی دارد تا با محوریت آموزش استاندارد در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و کارآفرینی، فضای آموزش کشور را دریک مسیر اصولی و مطلوب قرار دهد تاباتربیتنیرو ماهر بتوانیم این چرخه علم تا ثروت را دریک برنامه راهبردی کوتاه‌مدت؛میان‌مدت وبلندمدت عملیاتی نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه این رویداد روز شنبه۱۱اسفندماه ساعت۹:۰۰برگزار و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز روز دوشنبه۱۳اسفندماه ساعت۱۷:۳۰با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزارمی‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار8اسفند 97 ،کدخبر: 364143، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین