پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
معاون وزیر اسبق اقتصاد با اشاره به بازگشت مجدد ظریف به دستگا‌ه‌ دیپلماسی کشور با طرح پرسش‌هایی از وی، خواستار احیای پتانسیل‌ اقتصادی سفارتخانه‌های خارجی شد.

شعار سال: بهروز علیشیری معاون وزیر اسبق اقتصاد در پست اینستاگرامی نوشت: آقای ظریف کدام اعتبار؟ وزیر خارجه کشورمان در یاداشت خود در فضای مجازی حفظ اعتبار وزارت خارجه را دلیل استعفای خود اعلام کرده بود!

صرف نظر از برخی ملاحظات ویژه و یا حدوث ناهماهنگی تشکیل یک نشست اینکه وزیر خارجه در نشست یک مقام ارشد خارجی دعوت نباشد یک نقض رفتاری بزرگ است که موجب تخدیش جایگاه، مشروعیت و اعتبار ان دستگاه و متولیان ان است. اما این رفتار، آخرین ضربه به اعتبار از کف رفته است نه اولین ان!

آیا می‌دانید که در انتهای دهه هشتاد و اوایل دهه نود، تنها دستگاهی که عملکرد اقتصادی سفارتخانه های خارجی ایران را بر پایه شاخص عملکردی آنها ارزیابی می‌کرد و سفرای برتر را انتخاب و به آنها جایزه می داد، کجا بود؟

آیا می‌دانید که این ارزیابی آن چنان موجب آشفتگی دوستان وزارت خارجه شد که سفرا و نمایندگان سیاسی در جلسه مشترک سالیانه هیات دولت و سفراء در تالار اینه کار را به جایی رساندند که رییس جمهور وقت را متقاعد کردند تا حکم لغو معاون وزیر ذیربط را به صورت علنی و در همان جلسه درخواست کند؟

آیا می دانید که درخواست همان دستگاه اقتصادی، برای جایگزینی پست‌های کارشناسی و رایزن‌ها اقتصادی که توسط نیروهای سیاسی آن وزارتخانه اشغال شده است برای معرفی کارشناسان اقتصادی و حرفه‌ایی در سفارتخانه ها، با چه عکس العملی در وزارت خارجه دولت‌های دهم و یازدهم مواجه شد؟

آیا می دانید که چه درصدی از حجم رایزن ‌ها و کارشناسان اقتصادی سفارتخانه های خارجی، توسط کارشناسان اقتصادی و با تجربه در حوزه اقتصاد خارجی اشغال شده است؟

آیا می توانید فهرستی از اقدامات و ابتکارت دستگاه دیپلماسی اقتصادی کشور در شرایط سخت مبتنی بر فشارهای ناجوانمردانه خارجی، رابه تفکیک کشورهای مقیم ارایه کنید؟

آیا می‌دانید که نظر فعالان اقتصادی کشور، بنگاه ها و شرکت های دارای فعالیت برون مرزی، از نحوه مساعدت و پشتیبانی سفارتخانه ها چیست؟

امری بدیهی است که اعتبار جایگاه و مکانت یک دستگاه مجازی و اعتباری نیست بلکه حقیقی و محدوث است که صرفا از انجام کار حرفه ایی و تخصصی ناشی از یکپارچگی اقدام در سطوح ملی و تفکیک وظایف کارکردی قابل وصول است.تشکیل امپراطوری زمینه ساز شوکت و اعتبار نخواهد بود.

برادر عزیز، استعفای شما اعتبار یک دستگاه را در برابر اعتبار عظمت ملی قرار داده بود، آن هم در شرایط سخت و شکننده محیط خارجی.

توصیه می کنم در شرایط کنونی که بر پایه خرد برگشته و سکان وزارت را مجددا در اختیار گرفته اید، لازم است به اعاده اعتبار حرفه‌ایی وزارت خارجه بیش از گذشته بپردازید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 8 اسفند 97، کد مطلب: 13971208000715: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
استعفای یک روزه قابل تعمق ؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین