پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
پیروز حناچی در پاسخ به تذکر سید محمود میرلوحی عضو شورا درباره "انتشار فهرست املاک شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی" گفت: 2010 مورد از املاک واگذاری شده با کاربری های مختلف در راستای بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون 700 مورد از آن مغایر با این بند بوده است .
شعار سال: پیروز حناچی شهردار تهران در ارتباط با تذکر سید محمود میر لوحی پیرامون "انتشار فهرست املاک شهرداری که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است (از سال 1390) و نحوه واگذاری آن در راستای اجرای بند 6 ماده 55 قانون شهردارها " گفت: در راستای مصوبه " واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال غیر منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات غیر دولتی" کمیته ای تحت عنوان ساماندهی املاک شهرداری تهران در سازمان املاک و مستغلات با کاربری های مسکونی ، تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، خیریه ها ، درمانی، نظامی و ... شناسایی و احصا گردیده است.
 
وی ادامه داد: از این میان 700 مورد شناسایی شده که اختلاف و انحراف فاحشی با موضوعیت املاک مشمول بند 6 ماده 55 داشته است که دویست مورد آن مسکونی می باشد و با هماهنگی های به عمل آمده با مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی اقدامات عاجل و موثر در جهت تخلیه آن صورت پذیرفته است که هم اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم.
 
حناچی خاطر نشان کرد: در خصوص 500 مورد دیگر اقدامات مقدماتی و اولیه در جهت استرداد آن در دست اجرا می باشد.
 
شهردار تهران افزود: در مورد واگذاری 1300 مورد باقیمانده مراتب در دست بررسی و استعلام از مبادی ذیربط است که متعاقبا نتایج و عملکرد آن اعلام می گردد. ضمنا سازمان املاک و مستغلات ثبت اطلاعات مربوط به املاک موضوع بند 6 ماده 55 قانون شهرداری از باب نوع کاربری ، پلاک ثبتی، نوع مالکیت، متراژ و منطقه و نوع ملک در سامانه جامع املاک در دستور کار خود قرار داده است.
 
شایان ذکر است در بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها آمده است: (اصلاحي۲۷/۱۱/۱۳۴۵) اجراي تبصره يك ماده ۸ قانون تعليمات اجباري وتأسيس مؤسسات فرهنگي و بهداشتي و تعاوني مانند بنگاه حمايت مادران و نوانخانه و پرورشگاه و درمانگاه و بيمارستان و شيرخوارگاه و تيمارستان و كتابخانه و كلاسهاي مبارزه با بي سوادي و كودكستان و باغ كودكان و امثال آن در حدود اعتبارات‌مصوب‌وهمچنين كمك به اين قبيل مؤسسات و مساعدت مالي به انجمن تربيت بدني و پيش آهنگي و كمك به انجمن هاي خانه ومدرسه و اردوي كار.

شهرداري در اين قبيل موارد و همچنين در مورد موزه ها و خانه هاي فرهنگي و زندان با تصويب انجمن شهر از اراضي و ابنيه متعلق بخود با حفظ مالكيت به رايگان و يا با شرايط معين بمنظور ساختمان و استفاده به اختيار مؤسسات مربوط خواهد گذاشت. تبصره۱-(الحاقي ۲۷/۱۱/۱۳۴۵)تبصره‌ماده۵ قانون‌نظارت ‌درمصرف سهميه فرهنگ از درآمد شهرداريها مصوب۲۸/۳/۳۴ به قوت خود باقي است.

تبصره۲- (الحاقي۲۷/۱۱/۱۳۴۵) تبصره ۵۹ قانون بودجه سال۱۳۳۹كل كشور به قوت خود باقي است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:13 اسفند 1397،کد خبر:17942،eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین