پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶
چندی پیش در فضای مجازی سندی مبنی بر واگذاری املاک در شهرداری تهران منتشر شد که در صورت صحت جای سوال بسیاری از آقای شهردار باقی می ماند.

شعارسال: یکی از انتقادات اصلاح طلبان به محمد باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران، واگذاری املاک نجومی به مدیران شهری بود. اتفاقی که در مدیریت اصلاح طلبان بنا به ادعای کانال های تلگرامی رخ داده است اما تا کنون پاسخ درستی از شهرداری تهران دریافت نشده است.

در این خصوص یکی از کانال های تلگرامی با انتشار سندی عنوان کرد که تخفیف ۷۵ درصدی اجاره بها ملک شهرداری به رییس دفتر شهردار تهران ارائه شده است.

در این کانال مطرح شده که در حالی که شهردار تهران بارها و بارها از رویکرد ضد فساد و‌ضد رانتی خود در شهرداری خبر داده است «پنجره» به اسنادی دست یافته که از رانت خواری گسترده رییس دفتر شهردار تهران حکایت می کند.

بنابر اطلاعات و‌ اسناد رییس دفتر شهردار تهران یکی از املاک شهرداری تهران را با ارزشیابی رسمی ماهیانه ۱۱۵ میلیون ریال اجاره بها در حالی در اختیار گرفته که بعد از اعمال نفوذ و دریافت۷۵ درصد تخفیف تنها مکلف به پرداخت ماهیانه ۲۸ میلیون ریال اجاره شده است.این ملک ۱۸۴ متری در منطقه زعفرانیه واقع شده است.

پیشتر قاالیباف با ارایه چنین تخفیفاتی در خرید یا اجاره املاک شهرداری باعث‌به وجود آمدن رسوایی «املاک نجومی » شده بود که مبارزه با اینگونه ویژه خواری ها یکی از شعارهای اصلا طلبان به هنگام تصدی شورا و‌شهرداری تخران بود. با این اوصاف باید منتظر راستی آزمایی وعده های شهردار در مبارزه با فساد و‌رانت خواری در ماجرای افشای این ویژه خواری باشیم.

نکته قابل تامل دیگری که در این میان وجود دارد، این است که در ابتدای دوره اصلاحات در مدیریت شهری بسیاری از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری واگذاری املاک را با تخفیفات بالای 50 درصد به مدیران شهری و افرادی خارج از این نهاد عمومی یک رانتخواری بزرگ قلمداد کرده و حتی پرونده این واگذاری ها به مراجع قضایی کشیده شد.

این در حالی بود که در این دوره املاک نجومی به یکی از ابزارهای انتقاد مدیران اصلاح طلب تبدیل شد و از این اتفاق به عنوان یک برگ ننگین در دوره گذشته مدیریت شهری یاد شد.

اما به نظر می رسد که بین حرف تا عمل مدیریت شهری در دوره کنونی هیچ رابطه مستقیم و معناداری وجود ندارد چرا که واگذاری املاک با تخفیفات بالا به عنوان یک سهم الارث نورچشمی های آقای شهردار از تهران تبدیل شده است و دوباره املاک و ساختمان های شهر تهران به عنوان یک «هبه» و پاداش به نزدیکان واگذار می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تیتر شهر ، تاریخ انتشار: 3آبان1397 ، کدخبر: 83207: www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
تا زمانی که ما سیستم و نظارت تعریف نکنیم،آش همین آش است و کاسه همین کاسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین