پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
صدف خادم اگرچه یکی از شناخته‌شده‌ترین بوکسور‌های زن ایرانی است که بیشتر به دلیل ممنوع‌بودن این رشته در ایران برای زنان، فعالیت‌هایش در شبکه مجازی دیده می‌شود، ولی مشخص نیست که آیا قرار است نماینده ایران در این تورنمنت باشد یا به صورت شخصی در رقابت‌های بوکس فرانسه به میدان خواهد رفت.

شعار سال: هنوز زمان زيادي از اينکه خبر رسيد فدراسيون جهاني بوکس با پوشش بوکسورهاي زن ايراني براي حضور در رقابت‌هاي جهاني موافق کرده است، نمي‌گذرد که همين حالا اتفاق خوب ديگري در راه است؛ ماجرا مربوط به صدف خادم، دختر 24ساله و بوکسور ايراني است که قرار است به عنوان اولين زن بوکسور ايراني در رقابت‌هاي رسمي بوکس روي رينگ برود؛ کجا؟ در فرانسه. در واقع او به تورنمنتي در شهر رويان فرانسه دعوت شده تا روز 24 فروردين اولين مسابقه رسمي‌اش را برگزار کند. اين دعوت قطعا ارتباطي با آخرين تغييراتي که فدراسيون جهاني بوکس براي زنان ايراني در نظر گرفته است، ندارد چون اين رشته هنوز در ايران به صورت رسمي مجوز فعاليت نگرفته و بوکسورهاي زن ايراني بيشتر در پارک‌ها يا زيرزمين خانه‌هايشان تمرينات را پيگيري مي‌کنند. با اين حال، سؤال اينجاست که صدف خادم چطور به تورنمنت رسمي بوکس در فرانسه دعوت شده است؟

استادي به نام مهيار منشي‌پور
هرجا در بوکس حرفه‌اي ايران صحبت از يک ورزشکار باشد، بايد اشاره‌اي به مهيار منشي‌پور کرد؛ حرفه‌اي‌ترين بوکسور ايران که سال‌ها براي فرانسه به ميدان رفت و در دسته سبک‌وزن افتخارآفريني کرد. مهيار منشي‌پور اما در ايران به دلیل حمايت‌هايي که از مردم زلزله‌زده بم داشت، مشهور و شناخته‌تر شد؛ او البته بعدها دوباره به رينگ بوکس برگشت و چند افتخار مهم ديگر کسب کرد. حالا ارتباط مهيار منشي‌پور با صدف خادم چيست؟ داستان به سال 2017 برمي‌گردد؛ جايي که منشي‌پور براي برگزاري يک دوره آموزشي به ايران سفر مي‌کند و همان‌جا با استعدادي به نام صدف خادم روبه‌رو مي‌شود. مهيار خودش در اين‌باره به «لوپاريزين» توضيح داده و مي‌گويد: «اول بايد درباره حضور صدف خادم در رقابت‌هاي پيش‌رو اشاره کنم و بگويم براي زنان سرزمين من، قدم بسيار بزرگ و روبه جلويي است. بشخصه از اينکه صدف قرار است در اين تورنمنت شرکت کند، افتخار مي‌کنم. اميدوارم دعوت او به اين مسابقه، باعث گشايش در به روي ديگر زنان ايراني باشد و فرصت جديدي در اختيار آنها بگذارد. خب، من سال 2017 و آخرين باري که به ايران سفر کرده بودم، صدف را کشف کردم. آنجا با چندين بوکسور جلسه تمريني گذاشتم که بين آنها پنج يا شش دختر هم بودند که صدف يکي از آنها بود. البته اين را هم بگويم که بخشي از اين تمرينات به‌سختي برگزار شد چون همان‌طور که مي‌دانيد، زنان بوکسور براي تمرين‌کردن دشواري‌هايي دارند. خب، از آنجا که کميته بين‌المللي المپيک هم تأکيد زيادي داشته که رشته‌هاي اين‌چنيني در هر دو بخش زن و مرد به فعاليتشان ادامه دهند، فرصتي دست داد تا به فدراسيون بوکس ايران نزديک شوم و براي آنها توضيح دهم که دعوت از صدف خادم براي حضور در تورنمنتي رسمي در فرانسه فرصتی رؤيايي است». حالا که بحث حضور و دعوت از صدف خادم در رقابت‌هاي فرانسه مشخص شده است، هنوز علامت سؤال‌هاي زيادي مطرح مي‌شود که پاسخ‌دادن به آنها چندان شفاف نيست. صدف خادم اگرچه يکي از شناخته‌شده‌ترين بوکسورهاي زن ايراني است که بیشتر به دليل ممنوع‌بودن اين رشته در ايران براي زنان، فعاليت‌هايش در شبکه مجازي ديده مي‌شود، ولي مشخص نيست که آيا قرار است نماينده ايران در اين تورنمنت باشد يا به صورت شخصي در رقابت‌هاي بوکس فرانسه به ميدان خواهد رفت.

صدف تأييد مي‌کند ولي حرفي نمي‌زند
حالا که حضور صدف خادم در رقابت‌هاي فرانسه رسمي شده است و خبرش سروصداي زيادي در رسانه‌هاي فرانسوي به پا کرده، در ايران اما در سکوت اين موضوع در حال پيگيري است؛ خود صدف خادم علاقه‌اي به صحبت‌کردن در اين‌باره ندارد؛ او مي‌گويد: «اينکه قرار است در رقابت‌هاي فرانسه به ميدان بروم را تأييد مي‌کنم. بله، من در اين مسابقات شرکت مي‌کنم ولي الان علاقه‌اي به مصاحبه‌کردن ندارم». خادم تمريناتش را خيلي جدي پيگيري مي‌کند تا به عنوان اولين زن ايراني که قرار است در رينگ بوکس به صورت رسمي مسابقه دهد، نماينده شايسته‌اي باشد ولي بدون ترديد، او بخش زيادي از هزينه‌ها را بايد خودش بپردازد چون از قرار معلوم، فدراسيون بوکس قرار نيست حامي او در اين اتفاق مهم باشد.

سردرگمي فدراسيون
در شرايطي که دعوت‌نامه فرانسوي‌ها به دست خادم رسيده و او مصمم به حضور در اين رقابت‌هاست، فدراسيون بوکس تصميم مشخصي در اين‌باره نگرفته است؛ حسين ثوري، رئيس فدراسيون بوکس ايران، درباره صدف خادم و رقابت تاريخي پيش‌رويش مي‌گويد: «خانم خادم يک روز به فدراسيون آمدند و درخواست کردند که براي حضور در رقابت‌هاي فرانسه که دعوت‌نامه‌اش به دستشان رسيده بود، مي‌خواهند اقدام کنند ولي من با احترام بسيار زياد به ايشان گفتم که از طرف فدراسيون نمي‌توانيم به او مجوزي بدهيم چون بوکس زنان ما تا به الان فقط در حد حرف راه‌اندازي شده و مجوزي براي فعاليت نداريم. چيزي که بايد بگويم، اين است که نمي‌دانم خانم خادم به چه شکلي قرار است بروند و در اين مسابقات شرکت کنند». در روزهايي که فدراسيون بوکس آب پاکي را روي دست صدف خادم ريخته و به او خبر داده است خبري از دادن مجوز به او نيست، پس بايد اين موضوع را قطعي دانست که خادم با حمايت مهيار منشي‌پور و به صورت شخصي در رقابت‌هاي بوکس فرانسه به ميدان مي‌رود تا اولين گام که دست بر قضا مهم‌ترين گام در تاريخ بوکس زنان ايران است را بردارد. در اين ميان، اما حسرت اصلي همچنان يک چيز است: اي کاش فدراسيون و مسئولان ذي‌ربط با حمايت‌کردن از خادم، نام خودشان را هم‌رديف اين اتفاق مهم قرار مي‌دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 13 اسفند 97، شماره: 3381


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
به این میکن استعداد که با همه محرومیت ها باز هم در اوج باشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین