پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
استاندار خراسان رضوی همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نخستین پارک موزه علوم زمین کشور را در مشهد افتتاح کرد.

شعارسال: استاندار خراسان رضوی همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نخستین پارک موزه علوم زمین کشور را در مشهد افتتاح کرد.

 این پارک موزه به همت اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه افتتاح نخستین پارک موزه علوم زمین کشور در مشهد شمال شرق کشور احداث شده است.

استاندار خراسان رضوی از راه اندازی پارک موزه علوم زمین مشهد به عنوان یک کار فرهنگی فاخر یاد کرد و افزود: میراث فرهنگی کشور در حوزه باستانی و زمین شناسی باید در قالب موزه های تخصصی در معرض دید عموم قرار گیرد اما به علت محدودیت منابع و امکانات دستگاه های دولتی امکان توسعه موزه ها وجود ندارد.

علیرضا رزم حسینی افزود: شرکت های بزرگ اقتصادی ، بهره برداران معادن و صنعتگران می توانند در راه اندازی موزه های تخصصی و نگه داشت میراث فرهنگی ایران اسلامی به دستگاه های اجرایی کمک شایانی کنند که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بدون شک راه اندازی موزه های تخصصی در حوزه زمین شناسی و آثار باستانی می تواند به جذب بیش از پیش گردشگر کمک کند و ایران را در عرصه بین الملل به جایگاه واقعی خود برساند.

در خزانه موزه تاریخ طبیعی پارک موزه علوم زمین مشهد بیش از 200 هزار نمونه گردآوری شده است که از این تعداد 2500 نمونه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این پروژه در زمینی 10 هزار متری و زیربنایی هزار و 750 متر مربعی اجرایی شده و در این فضا 3 پارک تخصصی فیزیک زمین ، زمین‌شناسی و اکتشافات ، معدن‌کاری ، معدن‌کاوی و محیط زیست ساخته شده است و مجموعه های زیبایی از سنگ ها، فسیل ها و کانیها را به نمایش می گذارد.

ساخت این پارک موزه از سال 1387 آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبار اجرای آن در سال 1394 متوقف گردید و در دولت تدبیر و امید با مساعدت وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساخت این موزه از سر گرفته شد.

به جز تجهیزات داخل این پارک موزه، 100 میلیارد ریال برای فضا سازی آن هزینه شد که 50 درصد از این مبلغ از محل اعتبارات استانی و بقیه از اعتبارات ملی است.

همچنین در این موزه یک تونل اکتشافی و آموزشی مراحل مختلف معدن کاری به نمایش گذاشته شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار: 16اسفند 97، کد خبر:2372466 www.iribnews.ir ،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
به سلامتی اتفاق خجسته ای
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین