پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
غلامرضا شریفی اظهار داشت: مودیانی که فهرست معاملات خود در سال های 1392 تا 1394 را ارایه نکرده اند، در صورت ارایه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی مشمول بخشودگی 100 درصدی جرایم ناشی از عدم ارسال صورت معاملات فصلی خواهند شد.

شعارسال: مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی گفت: جرایم معاملات فصلی مودیان مالیاتی به طور کامل بخشیده می شود.

غلامرضا شریفی روز چهارشنه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مودیانی که فهرست معاملات خود در سال های 1392 تا 1394 را ارایه نکرده اند، در صورت ارایه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی مشمول بخشودگی 100 درصدی جرایم ناشی از عدم ارسال صورت معاملات فصلی خواهند شد.

وی افزود: بر اساس بند 2 صورتجلسه نشست هم اندیشی بین سازمان امور مالیاتی کشور و شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی مقرر شد در خصوص جرایم موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1380 مربوط به سال های 1392 تا 1394 فهرست معاملات فصلی سنوات مذکور حداکثر تا تاریخ 20 اسفند جاری به ادارات امور مالیاتی ارسال شود و در صورت ارسال بخشودگی جرایم صد در صدی در این خصوص با رعایت مقررات ماده 191 قانون اعمال شود.

شریفی با تاکید بر تعامل سازنده نظام مالیاتی با مودیان و اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از بودجه کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می شود، گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی، اعتماد آفرینی در جامعه و حفظ آرامش اجتماعی و اقتصادی وظیفه همه ارکان نظام، مردم و رسانه های جمعی است.

وی با بیان اینکه نباید مالیات را تنها یک موضوع مربوط به دولت تلقی کرد، گفت: مالیات هم حق دولت و هم حق مردم است، بنابراین برای وصول حقوق حقه دولت و مردم باید یک اجماع ملی برای ایجاد و تحول فرهنگ مالیاتی در جامعه شکل بگیرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار: 15اسفند 97، کد خبر:83234166 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین