پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون آب از هر دو مسیر فراه رود و رودخانه هیرمند وارد منطقه سیستان می‌شود و در بخش‌هایی از تالاب هامون و منطقه و همچنین مخازن «چاه نیمه‌ها» جاری شده است.

شعار سال: احمدعلی موهبتی در جریان بازدید از روند ورود آب به منطقه سیستاناظهار داشت: هم اکنون آب از هر دو مسیر فراه رود و رودخانه هیرمند وارد منطقه سیستان می‌شود و در بخش‌هایی از تالاب هامون و منطقه و همچنین مخازن چاه نیمه‌هاجاریشده است.

استاندار سیستان و بلوچستانبا اشاره به سال‌ها خشکسالی و بستر خشک تالاب هامون این میزان ورودی آب نسبت به ظرفیت خشک و بی‌‌آب هامون را اندک خواند افزود: اما در عین حال امیدواریمبا حسن نیت مسئولان کشور همسایه افغانستان با توجهبه حجم بارندگی‌های اخیر در حوزه آبریز رودخانه هیرمند جریان آب هیرمند جهت استفاده مردمان هر دو سوی مرز که سال‌هاست با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند تداوم داشته باشد و دوباره دشت سیستان بزرگ آباد شود.

وی همچنین در مورد روند ورود آب به چاه نیمه‌ها هم گفت:نحوه هدایت و ورود ،آب به مخازن چاه نیمه‌های سیستان طبق روال قبلی و به صورت طبعیی انجام می‌شود و اینکه گفته می‌شود آب به جای ورود به چاه نیمه‌ها به سمت خاک افغانستان برگشت می‌کندبه هیچ عنوان قابل قبول نیست واین موضوع را کذب محض می‌دانم.

موهبتی خاطرنشان کرد:از ستاد بحران استان خواسته شده برای جلوگیری از هرگونه آب‌بردگی و سیلابی شدن روستاهای حاشیه مسیل انهار و رودخانه‌های منطقه سیستان آمادگی لازم را داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 اسفند 97، کد مطلب: 1963561: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین