پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی نسبت به تامین آب شرب 73 شهرتحت پوشش در درازمدت اظهار نگرانی کرد و گفت: شهرهای گلبهار، قوچان، رضویه، نیشابور و شاندیز به لحاظ برخورداری از منابع آب شرب در شرایط قرمز و 25شهرهم در موقعیت زرد قرار دارند.

شعارسال: مدیرعامل آبفای خراسان رضوی نسبت به تامین آب شرب 73 شهرتحت پوشش در درازمدت اظهار نگرانی کرد و گفت: شهرهای گلبهار، قوچان، رضویه، نیشابور و شاندیز به لحاظ برخورداری از منابع آب شرب در شرایط قرمز و 25شهرهم در موقعیت زرد قرار دارند.

سید ابراهیم علوی با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جلسات راهکارهای تامین کوتاه مدت مورد بررسی قرار می گیرد ولی مسیر تامین آب شهرهای بزرگ در قالب طرح جامع برای افق 1410 باید مشخص و برای رفع مشکل آب آینده 73 شهر تحت پوشش هم برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد اجرای پروژه‌های بخش آب صرف رفع کسری آبدهی چاه‌های موجود می شود، تاکید کرد: چالش کمبود آب در استان هر روز عمیق تر می‌شود.

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی عبور موفقت آمیز از شرایط تنش آبی در چند سال گذشته را نتیجه همکاری آبفای شهری و آب منطقه‌ای استان اعلام کرد و خواستار روان‌کاری فرآیندهای تامین آب شد.

علوی وضعیت تامین آب بیشتر شهرها را در نقطه سر به سر دانست که در صورت بروز کوچکترین مشکل با کم آبی مواجه خواهند شد.

وی از مدیران آب منطقه‌ای خواست در کنار مسائل مرتبط با تامین آب شهر مشهد، دغدغه تامین آب شهرهای استان را هم داشته باشند و تمدید پروانه بهره‌برداری را با حساسیت و سرعت عمل بیشتری در دستور کار و پیگیری قرار دهند.

مدیر عامل آبفای خراسان رضوی همچنین بر بازنگری و بروز رسانی نیاز آبی شهرهای استان در افق 1420 با تخصیص میزان کسری آب و تدوین برنامه منابع تامین آب مناطق شهری و تفکیک پروژه‌های آب‌رسانی به منظور افزایش سهم استان از پروژه‌های ملی آبرسانی تاکید کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار :18 اسفند 97، کد خبر: 97121809380،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین