پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۵۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
در روستای حسین آباد نیشابور دو مشکل آب وجود دارد یکی مشکل آب آشامیدنی که در خبر‌ها آمده بود و یکی مشکل آب کشاورزی که در خبر‌ها نیامده بود و از قضا به گفته اعضای شورا، مشکل دوم جدی‌تر است.

شعار سال:هفته گذشته خبر آبرسانی به روستای حسین آباد نیشابور در رسانه‌ها منتشر شد. حسین آباد، روستایی با جمعیت حدود ۲۰۰ خانوار است و از توابع نیشابور است. رسانه‌ها اعلام کردند که آب این روستا ۲۰ روز قطع شده است. هرچند پس از انتشار این خبر، بلافاصله مسئولان دست به کار شدند و آب این روستا وصل شد، اما برخی فعالان دانشجویی با حضور در حسین آباد متوجه شدند، مشکل اصلی مردم این روستا، آب کشاورزی است.

امیرمحمد مروی، مستندساز و فعال دانشجویی در اینستاگرام خود درباره این روستا نوشته است: در این روستا دو مشکل آب وجود دارد؛ یکی مشکل آب آشامیدنی که در خبر‌ها آمده بود و یکی مشکل آب کشاورزی که در خبر‌ها نیامده بود و از قضا به گفته اعضای شورا، مشکل دوم جدی‌تر است.

براساس آنچه مروی در اینستاگرام خود منتشر کرده است، تمام زمین‌های این روستا قبلا وقف امام رضا (ع) شده و اکنون تمام زمین‌های آن از موقوفات آستان قدس است. گویا آستان قدس رضوی این زمین‌ها را تنها به ۵۰ خانوار واگذار کرده است.

 
چهارشنبه//// تصمیم سازی‌های دردسرساز آستان قدس /  فقط ۵۰ خانوار حسین آباد مستأجر زمین‌های کشاورزی آستان قدس هستند!


زینب ثابتی، فعال دانشجویی نیشابور  درباره این موضوع توضیح می‌دهد: کم آبی در این روستا وجود دارد، اما مساله اصلی مردم این روستا فقر و بیکاری است.

به گفته او آستان قدس رضوی که در این روستا به عنوان مالک اصلی زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب است، این اراضی را به تعداد کمی از خانوار‌ها اجاره داده و این سیاست باعث شده بسیاری از اهالی روستا به شهر کوچ کنند.

جمعیت روستای حسین آباد از ۵۰۰ خانوار طی ۲۰ سال گذشته به ۲۰۰ خانوار کاهش یافته است. مرد برخی از این خانواده‌ها که برای کار به شهر‌های اطراف رفته بودند، جان خود را در این مشاغل از دست داده اند و حالا این خانواده‌ها بی سرپرست شده اند.

ثابتی می‌گوید: مردان جوان زیادی در این روستا به شورای اسلامی روستا مراجعه می‌کنند تا به عنوان افراد ناتوان به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شوند.

وی همچنین از قول اهالی روستای حسین آباد بیان می‌کند که چنارانی و ارکانی، دو نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی پیش از انتخابات از این روستا بازدید کرده اند و قول‌هایی برای حل مشکل مردم داده اند.
 
تعداد بازدید : 5
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو ،تاریخ انتشار:  29 خرداد 1399،کدخبر:۸۵۵۶۸۵،www.snn.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین