پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
سند توسعه زیربناهای دستگاه های خدماتی آب، برق، گاز و محیط زیست این استان تا افق 1420 مشخص شده و برنامه های اجرایی بر اساس آن کنترل، مدیریت و هدایت می شود.

شعار سالعلیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از 17 پروژه آب و فاضلاب مشهد افزود: در نظام جمهوری اسلامی هم سند چشم انداز در سطح کلی و هم سند برنامه ای برای حوزه های مختلف وجود دارد و در خراسان رضوی نیز حدود سه سال قبل دبیرخانه بحران آب با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شد.

وی در پاسخ به سخنان حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مبنی بر نبودن برنامه ریزی برای حل مشکل آب در مشهد، اظهار کرد: ما باری به هرجهت کار نمی کنیم و می دانیم باید چه بکنیم و حرکت برنامه ریزی شده برای توسعه خدمات در حوزه های مختلف وجود دارد.
وی گفت: مشکل کم آبی جز با تدبیر، برنامه و هماهنگی بین بخش های مختلف حل نمی شود و فرهنگ مدیریت مصرف نیز باید نهادینه شود.
رشیدیان با بیان اینکه هر متر مکعب آب آلوده بیش از چهار مترمکعب آب سالم را آلوده می کند، افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب از الزامات حوزه سلامت و محیط زیست سالم است.
وی با بیان اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد با جدیت در حال اجراست، اظهار کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد نیز در دستور کار قرار گرفته که تا پایان امسال به 400 کیلومتر می رسد.
وی گفت: در دولت یازدهم ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب مشهد به بیش از 2.5 برابر افزایش یافت و مجوز احداث 13 تصفیه خانه محلی در این شهر نیز به شهرداری داده شد.
استاندار خراسان رضوی افزود: براساس توافق جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید طی 2 سال 700 میلیون متر مکعب از اضافه برداشت آبهای زیرسطحی خراسان رضوی کاهش یابد که پارسال به عنوان سال اول، این اضافه برداشت 300 میلیون متر مکعب کاهش یافت در حالی که در تولید محصولات کشاورزی نه تنها کاهش نداشتیم بلکه افزایش محصول نیز وجود داشت.
وی اظهار کرد: نگاه دستگاه های دولت و نظام به مدیریت مسائل، منطقه ای و قومیتی نیست بلکه نگاه ملی است و نباید در مدیریت ملی منابع خود را دچار مشکل نمود.
وی گفت: به عنوان مثال اگر قرار شده پساب مشهد برای یک صنعت در خارج از مشهد به کارگیری شود به طور یقین در جای دیگر انتقال آب برای مشهد از منطقه دیگر در نظر گرفته شده است.
رشیدیان افزود: برنامه ریزی ها براساس مصالح و نیازهای کشور انجام می شود و نباید اجازه داد برخی مطالب در برنامه ریزی های کلان مشکل ایجاد کند.
به مناسبت هفته دولت، 13 طرح آب و فاضلاب با هزینه 721 میلیارد ریال امروز با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی چهار طرح نیز با 161 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
هم اکنون 99.9 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد شامل یک میلیون و 248 هزار مشترک، زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.
آب آشامیدنی شهر مشهد از 420 حلقه چاه، سدهای دوستی، کارده، طرق و ارداک، قنات های امامیه و قاسم آباد و چشمه اندرخ تامین می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:82650711، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین