پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
همایش توسعه روابط اقتصادی خراسان رضوی و قزاقستان با حضور 150 نفر از مسئولان و فعالان اقتصادی دوطرف روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

شعار سال: سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در این همایش گفت: از سال 1393 به بعد روابط ایران و قزاقستان رو به رشد و افزایش بوده است. روابط متعادل و بدون تنش در همه زمینه ها جزو نقاط مثبت و قابل توجه بین 2 کشور است که مبنای خوبی برای گسترش روابط در آینده می باشد.

مجتبی دمیرچی لو افزود: با برنامه های توسعه ای که برای سالهای 2030 و 2050 میلادی در قزاقستان اجرا می شود این کشور جایگاه و ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. همین منظور گسترش روابط به خصوص برای بخش خصوصی منافع زیادی در پی دارد.
وی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیگیری می کند با همکاری و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی میسر می شود.
سفیر ایران در قزاقستان گفت: موافقتنامه تسهیل روابط برای بارزگانان 2 کشور به امضا رسیده که نقش مهمی در گسترش روابط اقتصادی ایفا می کند. در کنار این موضوع آشنایی بازرگانان و تجار با نظام اداری و قوانین حاکم بر قزاقستان ضروری است.

* ایران دوست خوبی برای قزاقستان است

سرکنسول قزاقستان در گرگان نیز در این همایش گفت: ایران دوست و همسایه خوبی برای قزاقستان و مورد توجه کشور متبوعم است.
اون تالاب اونالبایوف افزود: برخی بازرگانان در مورد قزاقزستان اطلاعات کافی ندارند و اتاق مشترک 2 کشور می تواند در خصوص آگاهی بخشی در این موضوع موثر باشد.
وی با برشمردن ظرفیتهای استانهای قزاقستان ادامه داد: امروز رقابتهای اقتصادی باید متکی بر ابزار و فناوریهای نوین باشد. سرمایه گذاران و تجار خراسان رضوی به عنوان یکی از استانهای نزدیک به قزاقستان می توانند با ظرفیتهایی که این استان دارد در بخشهای مختلف اقتصادی کشور متبوعم روابط اقتصادی خود را توسعه دهند.

* قزاقستان از کشورهای مورد توجه خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در موضوع صادرات، توسعه روابط با قزاقستان از اولویت فعالیتهای اقتصادی این استان است.
مرضیه علیرضایی ادامه داد: خطرپذیری سرمایه گذاری در قزاقستان به عدد چهار رسیده که اتفاق خوبی برای توسعه بیشتر روابط است. یکی از این راهها برگزاری همایش، نشست مشترک و میز مذاکره و داشتن مراکز تجاری در کشور هدف است.
وی گفت: در برنامه ریزیهای بلند مدتی که برای توسعه صادرات تدوین شده باید تا پایان برنامه ششم توسعه به رشد سالانه 22 درصد برسیم که توسعه روابط و صادرات به قزاقستان در این خصوص اهمیت دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: به دنبال فعالیتهای مشترک دانش بنیان با قزاقستان و توسعه روابط اقتصادی با آن کشور هستیم.

* ثبات قزاقستان یک مزیت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز گفت: دیپلماسی فعال، ثبات و امنیت قزاقزستان یک امتیاز مهم برای تجار به حساب می آید که می توان از آن به خوبی استفاده کرد.
محمدمهدی مروج الشریعه افزود: ارتباط نزدیک قزاقستان با 2 قطب جمعیتی چین و روسیه نیز فرصت مناسبی در اختیار بازرگانان خراسان رضوی است که با بالابردن کیفیت کالاها و خدمات و قیمت مناسب می توان از آن در توسعه اقتصادی بهره گرفت.
وی ادامه داد: بخش خصوصی باید خطرپذیری منطقی ورود به بازار جهانی را بپذیرد. ایجاد برند و کار مشترک بین المللی شرکتها نقش موثری در موفقیت آنها ایجاد می کند و شرکتهای فعال در عرصه اقتصادی باید به این سمت حرکت کنند.
قزاقستان با جمعیت 17 میلیون نفر در آسیای میانه قرار دارد و بزرگترین کشور محصور در خشکی در دنیا است. حدود 70 درصد مردم این کشور مسلمان هستند. قزاقستان از شمال با روسیه، از شرق با چین، در جنوب شرقی با قرقیزستان، در جنوب با ازبکستان و در جنوب غربی با ترکمنستان همسایه است. سواحل شمال شرقی دریای خزر در خاک این کشور قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:82642277، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین