پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
استاندار خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری امسال در حوزه صادرات بر صدور 2.5 میلیارد دلار کالا بدون احتساب خدمات فنی و مهندسی از استان است که با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی قابل تحقق است.

شعارسال: «علیرضا رشیدیان» در کارگروه توسعه صادرات خراسان‌رضوی با اشاره به تحقق یک میلیارد و 950 میلیون دلار صادرات در سال گذشته و رشد 15 درصدی این رقم نسبت به سال قبل از آن، اظهار کرد: در برنامه 5 ساله باید به بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات در سال برسیم که بر این اساس هدف عملیاتی صادرات استان برای سال 97 این رقم تعیین شده و باید به این افق و رشد 25 درصدی صادرات استان نسبت به سال قبل دست یابیم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید بازارهای جدیدی که در سال گذشته شناسایی شد، به ویژه در حوزه کشورهای آفریقایی، ویتنام، ازبکستان و حتی کشورهای اروپایی نظیر آلمان و... را شناسایی کرد زیرا صادرات استان در این کشورها رشد خوبی داشته است و با پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا، این مناطق بازارها و فرصتی ارزشمند برای صادرات ماست که باید از آن استفاده شود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: همچنین اتاق بازرگانی می‌تواند در ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان مختلف این کالا در کشور، زمینه صادرات آن‌ها را تحت یک برند مشخص فراهم کند و بر حضور ایران و استان در بازارهای هدف قدرت ببخشد که لازمه آن تعامل بیشتر بازرگانان با هم است.

رشیدیان افزود: برنامه هدف‌گذاری شده در حوزه اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاصی، افزایش صادرات، مباحث بانکی و کمک‌های صادراتی، مالی و نیز موضوعات بیمه‌ای و حمل و نقل صادرات تحقق یابد.

وی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید هم در کیفیت تولید هم قیمت تمام شده و نیز بسته‌بندی و عرضه توجه جدی شود. در واقع باید برای حمایت از تولید و تولیدکننده در عین کمک به ارتقای تولید، به نحوی قیمت تمام شده آن را مدیریت کنیم که رقابتی بوده و خیلی افزایش نیابد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: در عرصه برگزاری نمایشگاه‌ها اعم از تخصصی و بین‌المللی باید بسیار قوی وارد عمل شد و توانمندی‌ها در فضایی با نشاط توام با حضور حداکثری تولید کنندگان، با تولیدات کیفیت و متناسب با نیاز بازار ارائه شود. در این رابطه حضور و نقش واحدهای بخش خصوصی باید حداکثری باشد.

صدور کالای بی کیفیت تیر خلاص بر تولید و صادرات کشور و استان

رشیدیان در ادامه با تأکید بر این‌که باید تولید صادرات محور باشد، افزود: باید تولیدات استانداردهای لازم را داشته باشد، چون صدور کالای بی‌کیفیت تیر خلاص به صادرات استان و کشور است و بازارها را از دست خواهیم داد.

وی گفت: بدین منظور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اعضای آن باید روی کیفیت کالاهای صادراتی حساسیت و توجه جدی داشته باشند و تولیدات را به تناسب نیاز کشورهای هدف ارائه کنند.

استاندار خراسان‌رضوی بر برگزاری جلسه هماهنگی بین واحدهایی که در موضوع فرآیند صادرات نقش دارند، تاکید و عنوان کرد: باید کالاهای تولیدی از نظر کیفیت ارتقا یابد و تمرکز تولید بر بازارهای هدف باشد.

وی با تأکید بر این‌که باید از قبل برای بازارهای هدف صادراتی ازتولید تا بسته فکر و برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: بارها بر پرهیز از فروش و صادرات فله‌ای زعفران تاکید شده زیرا کشورهای هدف با بسته‌بندی مجدد این محصول سود اصلی و بیش از کشاورز را کسب می‌کنند در حالی که باید این سود نصیب کشاورز ما شود.

رشیدیان در ادامه برای تحقق برنامه صادراتی تنظیم شده، اضافه کرد: امروز نیاز است موانع و چالش‌های مسیر صادرات مرتفع شود که در این صورت به میزان کافی کالای با کیفیت برای صادرات در اختیار استان هست.

وی با بیان این‌که باید به محصولاتی که برند استان بوده و انحصار آن در اختیار خراسان‌رضوی است، توجه بیشتری شود، گفت: محصولاتی چون زعفران، پسته و دانه‌های روغنی که می‌تواند سهم مناسبی از صادرات استان به کشورهای همسایه و منطقه داشته باشد، باید محور عمل قرار گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: بازارهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه بسیار مستعد است به شرطی که بر روی آن متمرکز شده و تولیدات مورد نیاز و خواست آنان را داشته باشیم. در این میان تولید مشترک در کشورهای همسایه چون افغانستان هم امکان خوبی است که برای در عین حال برای ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت آنان بسیار موثر است.

رشیدیان با اشاره به موضوع ارز، خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون و ضوابط بانک مرکزی در این زمینه اقدام شود. در این راستا به مردم نیز اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق پیرامون جرم نگهداری ارز توسط آن‌ها بیش از میزان تعیین شده و امکان تضمین بانک مرکزی برای نگهداری ارز مردم و بازگرداندن آن در زمان نیاز به‌صورت ارزی صورت گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1397 ، کدخبر: 97020603698: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
به عنوان یک شهر نزدیک به مرز توانایی صادرات از این شهر به کشور های همسایه بسیار خوبه که با تعاملات اقتصادی و دیپلماتیک این اتفاق میتونه بیوفته
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
انشاالله با رسیدن به این هدف بزرگ بخشی از مشکل ارزی کشور حل بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین