پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
استاندار خراسان رضوی گفت : امروز بیش از هر زمان نیازمند نگاه اعتدالی ، همراهی ، همفکری و ایجاد فضای مشارکت اجتماعی در امور هستیم .
شعار سال: استاندار خراسان رضوی گفت : امروز بیش از هر زمان نیازمند نگاه اعتدالی ، همراهی ، همفکری و ایجاد فضای مشارکت اجتماعی در امور هستیم .

علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان که اختصاص به معرفی معاونان سیاسی ، امنیتی و اجتماعی و نیز هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، همچنین مشاور استاندار خراسان رضوی داشت ، افزود : در جغرافیای این سرزمین برای رسیدن به اهداف باید زمینه جذب مشارکت و همکاری مردم و بخش های عمومی ، تعاونی و خصوصی را در کنار حوزه های حاکمیتی اعم از دولت ، دستگاه قضاو نمایندگان مجلس و غیره داشته باشیم .

 وی عنوان کرد : تمام تلاش دولت بر آن است که این دو بخش در کنار هم قرار گیرند زیرا هیچ ملتی نمی تواند به اهداف مورد نظر خود بدون این همراهی و مشارکت دست یابد.

 وی گفت :استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی در راستای ایجاد این هم افزایی در بخش های حاکمیتی ، خصوصی و عمومی برای تحقق منویات نظام و ملت تلاش می کند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی طی سال های اخیر به همت زنان و مردان بزرگ ، ظرفیت ها و مزیت های بالقوه وگسترده توانسته دستاوردهای خوبی در حوزه های مختلف در سایه این همراهی و مشارکت بخش های مختلف از جمله ایجاداشتغال ، رونق تولید ، بهبود فضای کسب و کار ، توسعه صادرات و غیره کسب کند.

 وی گفت : اما علی رغم ایجاد 124 هزار اشتغال فقط در سال گذشته، امروز هنوز 260 هزار بیکار در استان وجود دارد ، در حوزه آسیب های اجتماعی و نیز تفاوت نقاط پیرامونی و مرکز در کلانشهر مشهد با همه تلاش ها و اقدامات ، شرایط همچنان آزار دهنده است.

 وی با بیان اینکه طی این سال ها قدم های بزرگی در خدمت به محرومان برداشته شده است ، عنوان کرد : تلاش همه بخش ها اعم از  عمومی ، خصوصی وحاکمیتی در حوزه مختلف استان قابل تقدیر است ، اما هنوز راه درازی در پیش داریم .

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بحث های مدیریتی و جابه جایی ها یک امر طبیعی است ، افزود : یک مربی فوتبال هم  در چینش نیروهای خود در زمین به تناسب بازی های مختلف تغییراتی در بازیکنان حاضر در میدان ایجاد می کند اما وقتی نیرویی را بر روی نیمکت ذخیره می نشاند به معنای ضعف یا ناتوانی آن بازیکن نیست ، در واقع مدیریت ها دارای محدودیت زمانی و به نوعی مدیریت امدادی است .

 وی ادامه داد : در طول مسیر، بخشی را یک مدیر طی می کند و بعد فردی دیگر مسئولیت را می پذیرد و در این میان باید همه کمک کرده تا مسئولیت ها و امور به بهترین نحو انجام شود.

 وی اظهار کرد : وقتی برای سرزمینی به نام ایران و خراسان رضوی و مردمی چون ملت ایران که ولی نعمت خود می دانیم کار، تلاش و خدمت می کنیم باید همفکری و همکاری و مشارکت را سرلوحه کار قرار دهیم و در تا کنون هم اینگونه بوده است.

وی گفت : باید در همه جابه جایی ها و تغییرات مدیریتی ،این نگرش که همه ما اجزای یک تیم برای ارائه خدمت بهتر به مردم هستیم ،حاکم باشد.

 وی در ادامه با اشاره به جابه جایی در معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد : ما همچنان از ایده ها، ظرفیت های تجربی و علمی و ذهن پویا و فعال دکتر سید جواد حسینی در سمت مشاور استاندار در حوزه های مختلف بهره خواهیم گرفت و محمد رحیم نوروزیان که در این معاونت فعال خواهد شد به عنوان مدیری سخت کوش صریح و صادق با استفاده از ذخیره مدیریتی و تجربی دو معاون قبلی در این حوزه به طور قطع خواهد توانست عملکرد خوبی را در تداوم سیاست های دولت رقم بزند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه رشد و بالندگی حوزه اقتصادی هم در استان شروع شده است ، افزود : اما باید این رشد سرعت بیشتری بیابد ، این امر با حضور قربان میرزایی در سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  با توجه به تجربه و توان مدیریتی وی محقق می شود.

*روحیه اعتدالی در مدیریت استان ایجاد همراهی و همکاری در همه بخش ها را در پی داشته است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی سابق استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان اینکه تلاش شبانه روزی ،اعتقاد ، اخلاق مکتبی و روحیه اعتدالی استاندار موجب ایجاد همراهی و همکاری همه بخش ها و حرکت در مسیر رشد و توسعه استان شده است  ، از استاندار و همراهی همه مدیران، فعالان اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ،ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و شوراها تقدیر کرد.

سید جواد حسینی با ارائه گزارشی از اقدامات این حوزه در بخش های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق کالا وارز در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال گفت : فقط در سال گذشته کشفیات قاچاق رشد 110 درصدی داشت و 40 باند منهدم و انسجام بیشتر دستگاه های اجرایی در امر مبارزه شکل گرفت.

   وی در حوزه امور اتباع خارجی هم الکترونیکی کردن پروژه ها، برقراری بیمه سلامت آنان ،هماهنگی در فعالیت ها و امور فرهنگی اتباع، افزایش خدمات آموزشی برای 77 هزاردانش آموز و تسهیل ثبت نام ایشان ، طرح طرد افراد غیرمجاز را بخشی از این تلاش ها دانست.

وی در حوزه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر هم افزایش 10 درصدی خدمات درمانی به معتادین و پوشش 76 هزار معتاد ،  توانمندسازی جامعه و گروههای هدف ، اشتغال بهبود یافتگان ، توجه به تشکل های غیردولتی به ویژه تشکل های غیردولتی همدم و واگذاری 24 طرح به این تشکل ها و افزایش آگاه سازی و صیانت آفرینی در مردم را از جمله هدف گذاری ها خواند که موجب شد پارسال در استان شیوع اعتیاد 2 صدم درصد ،جرائم ناشی ازآن 5 درصد و ورودی زندانیان مواد مخدر 11 درصد کاهش یابد.

وی در حوزه امنیتی با وجود شرایط خاص استان از جمله وجود اقوام و فرق مختلف، یک میلیون و200هزار حاشیه نشین در مشهد مقدس ، نمایندگی ها و کنسولگری های مختلف و حساسیتهای ناشی از آن ، برگزاری همایش های مختلف ملی و بین المللی که فقط 155 همایش بین المللی در مشهد 2017 برگزار شد و توطئه های معاندین در پرتوسیاست های امنیتی  نگاه مردم پایه به رویکرد پلیس اجتماعی امنیتی پایدار و رضایت بخش در استان داشتیم .

وی در حوزه های اجتماعی طرح روستای پاک ، مهارت آموزی و توانمندسازی زنان ، ، زنان و جوانان و مانند آن تقویت تشکل های مردم نهاد و مجامع مشورتی زنان و جوانان ، در حوزه احزاب راه اندازی خانه احزاب برای تعامل و همفکری این مجموعه را برخی از اقدامات گسترده این حوزه عنوان کرد و برخی از اقدامات دیگر در حوزه های فرهنگی و غیره را برشمرد.

*حضور در دولت برای آنانکه سیاست های دولت را قبول ندارند، نفاق است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: حضور کسانی که سیاستهای دولت را قبول ندارند در دولت به معنی نفاق و خیانت است لذا تداوم اجرای سیاستهای معاون سیاسی سابق که در واقع سیاست های دولت است ، همچنان با قوت ادامه می یابد.

محمد رحیم نوروزیان افزود: انتخاب فرماندار برای مشهد را دشوار تر از معاون سیاسی می دانم و تلاش می شود با مشاوره فردی شایسته برای این سمت انتخاب شود..

وی در ادامه با بیان اینکه امروز نیاز اصلی و اساسی کشور وجود فضای صمیمانه همکاری و همفکری است ، عنوان کرد : امروز دشمن در صدد ایجاد تنش و آشوب در کشور است و همه ما با هر سلیقه و تفکر سیاسی چه به این دولت رای داده و چه نداده باشیم مکلف و موظف به کمک و همراهی هستیم .

 وی اظهار کرد : امروز شرایط بسیار حساس است و همه باید مراقبت کنیم به آرامش ،؛ رفاه و امنیت جامعه صدمه وارد نشود و با اتحاد و اتفاق امور را پیش ببریم .

وی ادامه داد : در این راستا بیش از هر زمان اکنون نیازمند روحیه وتفکر جهادی و بسیجی هستیم و غیر از این نیز راهی نداریم و بدون آن نمی توانیم بر مشکلات فایق آییم.

  همکاری بسیار خوبی با مسئولان در مشهد وجود داشته و با گروههای مختلف سیاسی در مشهد ارتباط خوبی داشته ام و خود را موظف با همکاری با همه تفکرات و گرایش سیاسی می دانم . آنچه که به رفاه و عمران  استان آسیب می زند اختلاف در همکاری است ، با اتحاد و اتفاق مشکلات را رفع می کنیم.

*طی کمتر از 4 سال سنگان خواف ، عسلویه شرق کشور شد

سرپرست سابق معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز این جلسه گفت : امروز دشمن در حال یک جنگ تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی است و فعالان این حوزه بویژه بخش خصوصی نقش مهمی در این میدان ایفا می کنند.

علی رسولیان افزود: حوزه اقتصادی برنامه محور است و برمبنای شاخص های قابل اندازه گیری سنجیده می شود بر این اساس برای اولین بار در تمام شاخص های اقتصادی رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه در طول کمتر از چهار سال منطقه سنگان خواف به عسلویه شرق کشور تبدیل شده است ، اظهار کرد : کسب رتبه اول خراسان رضوی با سهم 23 درصدی از کل اشتغال کشور با وجود جمعیت هشت درصدی کارساده ای نبود.

 وی افزود : رشد 15 درصدی صادرات ،رتبه نخست سرمایه گذاری کشور هم از نظر  تعداد طرح و هم حجم سرمایه گذاری همه  با تعامل مناسب با بخش خصوصی حاصل شد.

وی همچنین گفت: در طول سه سال گذشته مشکل موسسات مالی و اعتباری با سپرده گذاران متعدد آن به خوبی مدیریت شد . مشکلاتی که نه مربوط به این دولت بوده و نه این مسئولان در آن نقش داشته اند.

*وظیفه ما ریل گذاری و بستر سازی برای فعالیت بخش خصوصی است  

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم در این مراسم گفت: وظیفه ما ریل گذاری و بستر سازی برای فعالیت  اقتصادی بخش خصوصی استان است.

 قربان میرزایی افزود: چند سال است که رهبر معظم انقلاب شعار را بر محور اقتصادی قرار داده اند ، و امروز برای همه ما اهمیت این موضوع ملموس و روشن است که دشمنان قصد ضربه زدن در حوزه اقتصاد را دارند و سیاستگذاری رهبری در این زمینه صحیح بوده است

وی گفت: تداوم سیاستهای اقتصادی که بخشی محقق و اجرایی شده و بخشی هم برنامه ریزی و اجرایی می شود را با قوت دنبال می کنم .

 وی اظهار کرد : باید عملگرا بود و در این راستا تلاش می  کنم تصمیمات و مصوبات را عملیاتی و اجرایی کرده و نتیجه لازم در این حوزه ها با مشارکت بخش های مختلف فراهم شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: اختیارات مدیران استانی کمتر از تهران است و باید بتوانیم اقداماتی در جهت رفع این مشکل برای پیگیری و انجام امور در استان فراهم کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397، کدخبر: 714196 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
شاید بد نباشه در همین راستا یکم فصای مطبوعات و فضای دانشگاه ها رو باز تر کنیم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین