پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
استاندار خراسان‌ رضوی با بیان اینکه بنظر من گرانی مواردی مانند طلا، ارز و... به دلیل بورس بازیست که نیازی کاذب است و متاسفانه تاثیر بدی روی جامعه می‌گذارد، عنوان کرد: می‌توان گفت موافق این هستم که وقتی به کالاهایی مانند طلا، سکه و ارز نیازی نداریم باید خریداری شود، جز اینکه بازار کاذبی برای بورس بازی راه انداخته می‌شود.
شعار سال: استاندار خراسان‌ رضوی با بیان اینکه بنظر من گرانی مواردی مانند طلا، ارز و... به دلیل بورس بازیست که نیازی کاذب است و متاسفانه تاثیر بدی روی جامعه می‌گذارد، عنوان کرد: می‌توان گفت موافق این هستم که وقتی به کالاهایی مانند طلا، سکه و ارز نیازی نداریم باید خریداری شود، جز اینکه بازار کاذبی برای بورس بازی راه انداخته می‌شود.

 علیرضا رشیدیان روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با بیان این مطلب اظهار کرد: شرایطی را آمریکایی‌ها به وجود آوردند که باعث یک فشار اقتصادی شده است و صراحتا خودشان اعلام کردند که راه‌کار ما در ایران فشار از پایین و اختلاف در بالاست. به همین علت ما باید ظرفیت‌سازی کنیم و این فشارها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های مصوب شده علاوه بر پروژه‌های استانی می‌تواند در تسریع توسعه شهرستان موثر باشند، البته هنوز ابلاغ نشده است که به زودی ابلاغیه آن‌ها به همراه مبلغ مربوط به آن‌هااعلام می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در رابطه با نهادهای دامی نیز از اول سال وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که هر میزان واردکنندگان استانی نهادهای کشاورزی را وارد کنند، ارز مورد نیازشان تامین می‌شود. در دو ماهه نخست سال هم صادرات و هم واردات رشد داشته است و امیدواریم بتوانیم نیازهای ضروری را تامین نماییم.

رشیدیان اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان همکاری خوبی بین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد کشاورزی، همچنین بهداشت و درمان و سازمان‌های دیگر انجام شد که ثمره آن 32 هزار بازرسی و در حدود 2000 پرونده بود و مبلغ سه میلیارد اضافه دریافتی بازگردانده شد.

در ادامه قربان میرزایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی طی سخنانی اظهار کرد: وقتی از سال 93 تا 96 به شاخص‌های اقتصادی کشور نگاه می‌کنیم متوجه روند رو به رشد آن می‌شویم.

وی با بیان اینکه در سال 96 در حوزه اشتغال صادرات و مشارکت اقتصادی توانستیم رتبه اول را کسب کنیم و در بقیه حوزه‌ها نیز در رتبه‌های بالا جایگاه خود را پیدا کرده‌ایم، عنوان کرد: ما بیش از پیش نیاز به انسجام و تعامل داریم و بر همین اساس برنامه‌های استان در حوزه اقتصادی رونق تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی ست.

میرزایی اضافه کرد: برای سال 97 ایجاد 100هزار شغل هدف گذاری شده است که سهم نیشابور از این تعداد 5270 شغل است که باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت نیشابور بیشتر از این ارقام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان‌ رضوی  گفت: همچنین جذب اعتبارات ابلاغی از اهداف دیگر ماست. در سال جاری و در وهله اول 305 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که رقمی قابل توجهی و تنها 50 درصد اعتبار است.

وی افزود: این قول به ما داده شده است که در صورت فعالیت مطلوب‌تر مقداری از اعتبارات استان‌های کم کار را نیز به ما تعلق می‌گیرد و این موضوع رقابتی را ایجاد می‌کند و به همین دلیل فعالیت مطلوب‌تری را می‌طلبد چرا که بودجه مشاغل خانگی سال جاری نیز 64 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 10 میلیارد تومان افزایش داشته است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در ادامه نوسانات ارزی سامانه نیما راه‌اندازی شده که ما تا به امروز 854 حواله گشایش اعتبار داشتیم که تاکنون 336 میلیون دلار رقم آن بوده است. همچنین بحث تنظیم بازار بحث بسیار جدی است و ما باید جلسات تنظیم بازار را هفتگی برگزار کنیم و کنترل را بر قیمت‌ها افزایش یابد.

همچنین ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه این جلسه عنوان کرد: یکی از مواردی که نیشابور را متمایز از باقی شهرهای خراسان می‌نماید، تاریخ 7000 ساله آن است که هم مزیت و هم محدودیت است.

وی با بیان اینکه نیشابور بزرگ‌ترین منطقه و عرصه تاریخی کشور به حساب می‌آید، از این شهر 450 اثر تاریخی و 125اثر در فهرست اثار ملی کشور به ثبت رسیده است که در رتبه دوم کشور جای می‌گیرد، گفت: چهارصد کارگاه صنایع دستی در نیشابور وجود دارد که 4000 نفر در آن مشغول به کار هستند. همینطور فاز اول شادیاخ به اتمام رسیده و بودجه فاز دوم از سفر رئیس جمهور به استان خراسان‌رضوی تامین خواهد شد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: شاخص‌هایی که در سال 2014 از طرف یونسکو مبنی بر استاندارد ثبت جهانی  مطرح شد عبارتند از، شخصیت جهانی مانند خیام، تحولات فرهنگی و باستان شناسی که با کاوش‌هایی که در نیشابور صورت گرفته و این شاخص را داراست، همچنین برخورداری از تمدنی تاثیرگذار و نیز منظر طبیعی و تاریخی شهر و میراث کشاورزی، ارتباط و روستا به پایداری روستای تاریخی که در خراسان کمبود این شاخص نمایان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 97032913531 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
من که میگم این بازی رفته رفته داره چنان جدی میشه که وارد متن زندگی مردم شده
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
تنها این گرانی ها به خاطر نبود مدیریت درست و اساسی در متولطان اقتصاد دولت است
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین