پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
مراکز کوثر، شاید تخصصی‌ترین مراکز مهارت‌آموزی شهر باشند که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تهرانی راه‌اندازی شده‌اند؛ مراکزی که نگاهی اقتصادی و اجتماعی‌ـ‌ فرهنگی دارند و هدف نهایی‌شان آموزش و ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار است.

شعار سال: مراکز کوثر، شاید تخصصی‌ترین مراکز مهارت‌آموزی شهر باشند که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تهرانی راه‌اندازی شده‌اند؛ مراکزی که نگاهی اقتصادی و اجتماعی‌ـ‌ فرهنگی دارند و هدف نهایی‌شان آموزش و ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار است؛ به‌طوری که تمام منفعت و سود اقتصادی فعالیت‌های مراکز مهارت‌آموزی کوثر نصیب زنان سرپرست خانوار می‌شود و زنان سرپرست خانواری که نیازمند کمک هستند، می‌توانند در خانه‌های کوثر، حرفه‌ای یاد بگیرند و خودکفا شوند.

در این خانه‌ها حرفه‌آموزی بر اساس اقتضای مناطق انجام می‌شود؛ مثلا رشته‌هایی که در منطقه‌یک آموزش داده می‌شود، با منطقه۱۶ متفاوت است اما پرمخاطب‌ترین این رشته‌ها عبارتند از: تولید پوشاک، تولید کالای خواب، بسته‌بندی پوشاک، آَشپزی و شیرینی‌پزی، مونتاژ کیت الکترونیکی، تایپ و خدمات کامپیوتری، تولید و رنگ‌آمیزی رزین‌های ساختمانی، تولید میوه‌خشک، خدمات چاپ، پرچم‌دوزی، صنایع‌دستی، قاب‌سازی، سبزی‌پاک‌کنی، مونتاژ ریسه روشنایی، تولید ظروف یک‌بار مصرف و تولید جعبه‌های هدیه.

خانه‌های کوثر به زنان سرپرست خانوار که بر اثر طلاق، فوت و مفقودالاثرشدن همسر، بی‌سرپرست شده‌اند، زنان بدسرپرست که دارای همسر معتاد، بیکار، ازکارافتاده، زندانی و تبعیدی هستند و زنان خودسرپرست که در سنین بالا‌تر از ۳۵سال قرار دارند و هرگز ازدواج نکرده‌اند، این آموزش‌ها را ارائه می‌دهند و اشتغال‌آفرینان توانمند را جذب بازار کار می‌کنند.

این آموزش‌ها در فضایی مناسب و مطابق با قوانین استاندارد صورت می‌گیرد و نظارت دقیقی بر امور پرداخت‌ها، بیمه و سلامت محیطی آنها وجود دارد. در دوره آموزش برای ورود به مراکز مهارت‌آموزی کوثر رقم دستمزد هم متناسب با توانمندی و پشتکار فرد در نظر گرفته می‌شود که به میانگین‌های حقوقی جامعه نزدیک است.

شما برای عضویت در مراکز کوثر، باید به مرکزی که در منطقه‌تان دایر است، مراجعه و فرم اشتغال پر کنید؛ بعد از آن، مدارک شناسایی و گواهی‌های مربوط به عدم‌سوءپیشینه، عدم‌اعتیاد و عدم‌آلودگی به بیماری‌هایی مثل ایدز و هپاتیت از شما گرفته می‌شود و با تأیید شورای سرپرستی تخصصی در منطقه، قراردادی سه‌ماهه به صورت آزمایشی با شما بسته می‌شود. در صورتی که دوره آزمایشی را با موفقیت پشت سر بگذارید، قرارداد یکساله در انتظار شماست.

اما توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فقط به آموزش و اشتغال محدود نمی‌شود. این زنان در دوره‌های زمانی مشخص بن ارزاق دریافت می‌کنند و مهم‌تر از آن، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند. این بیمه البته شامل خانواده‌های آنها هم می‌شود.

زنان سرپرست خانوار در اکثر موارد به دلیل ضعف بنیه اقتصادی و مشغله‌های معیشتی، از نظر روحی و فکری در شرایط مطلوبی قرار ندارند؛ به همین دلیل ستاد توانمندسازی زنان شهرداری، طرح‌هایی هم برای سالم‌سازی‌ اوقات فراغت آن ها و خانواده‌هایشان دارد و تسهیلات ویژه‌ای برای استفاده از اماکن ورزشی به آن ها می‌دهد.

این زنان از کارت‌های الکترونیک حمل‌ونقل شهری مخصوص مترو و اتوبوس بهره‌مند هستند و می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای، اردو‌ها و سفرهای زیارتی و سیاحتی و چکاپ‌های دوره‌ای سلامتی که برای آنها برگزار می‌شود، استفاده کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 22 خرداد 97، کد مطلب: 19490، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین