پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۸
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باور داریم اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون بهره‌برداری از استعدادها، توان و ظرفیت زنان محقق نخواهد شد گفت: دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری‌های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و نیز تضمین حقوق، مسوولیت، امکانات و فرصت‌های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض ها و شکاف‌های تاریخی ایجاد شده است.

شعارسال: فرحناز مینایی پور در همایش بانوی امید که به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه زن بودن افتخار است اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در گرو معنویت انقلاب اسلامی، همگان به این واقعیت دست یافته‌اند که اسلام برای زنان هویتی قایل است و زنان باید همراه مردان جهت توسعه و تعالی جامعه تلاش کنند.

وی افزود: زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها موضوع هدف توسعه بلکه عامل مهمی در پیشبرد اهداف آن محسوب می‌شوند و تجهیز این منبع مهم منجر به توزیع عادلانه درآمدها نیز خواهد شد.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باور داریم اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون بهره‌برداری از استعدادها، توان و ظرفیت زنان محقق نخواهد شد گفت: دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و نیز تضمین حقوق، مسوولیت، امکانات و فرصت های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض ها و شکاف‌های تاریخی ایجاد شده است.

مینایی پور ادامه داد: معتقدیم تبعیض علیه زنان ناقض عدالت و احترام به شخصیت بشر است و شکوفایی کامل استعدادها و قابلیت‌های زنان را دشوار می‌کند. لازمه رفع تبعیض از زنان تحول در هنجارها، اعتقادات، ارزش ها، نگرش ها، ارکان و ساختارهاست بدون آنکه تفاوت های بیولوژیکی و طبیعی آنان نادیده گرفته شود. مهم آن است که زنانگی و مردانگی و نقش‌های پدری و مادری نباید مبنایی برای تبعیض باشد.

وی ادامه داد: بدیهی است پرداختن به موضوع زن و نقش وی به عنوان عامل انسانی توسعه لازمه توجه به دو عنصر است: نخست توانمندسازی و دوم ایجاد زمینه لازم برای بروزرسانی این توانمندی و بدیهی است بدون داشتن توانمندی لازم نمی‌توان انتظار ایفای نقش موثر و کارآمد داشت.

مینایی پور با بیان اینکه دفتر امور زنان با برخورداری از مجموعه دغدغه ها و استلزامات با تلاشی همه جانبه در تلفیق دو رویکرد برنامه مبتنی بر ارزش ها و مساله‌یابی و حل چالش‌های حوزه زنان سعی دارد با توجه به اسناد فرادستی برنامه‌هایی را تدوین و اجرا کند گفت: اگرچه برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم اما امیدواریم در سال جدید جهت ارتقای نقش و جایگاه دختران و زنان به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21اسفند1396 ، کدخبر: 96122011285: www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
ما اگه بیایم و اعتقادات اصیل مذهبی رو بین خانواده ها جا بندازیم رفتار با بانوان رو در ذات خانواده در اصل اصلاح کردیم
ا.ف75
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
اعتقادات اصلی ما هر در جنبه ایرانی و هم اسلامی خیلی با شرایط الان فرق داره
برید سخنان کارهای همسر کوروش کبیر رو بخونید یا حضرت فاطمه تا ببینید زن در فرهنگ.ما چه جایگاهی داشته
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
به نظرم ما در این 40 سال تا جایی که میشد و در توان بود تلاشمون رو برای ارتقا جایگاه زن در جامعه نکردیم و باید تلاشمون رو بیشتر کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین