پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵
استاندار خراسان رضوی گفت: سال گذشته صادرات خراسان رضوی به قزاقستان ۳۴ درصد افزایش یافت.

شعار سال: علیرضا رشیدیان در بازگشت از سفر چهار روزه به قزاقستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پرواز مشهد - چیمکنت یکی از دستاوردهای سفر به قزاقستان است. این پرواز در ابتدا چندمسیره خواهد بود که پس از جذب مشتری بیشتر به صورت خاص و مستقیم انجام می‌شود.

وی به اهداف و دستاوردهای سفرش به قزاقستان در راس هیئتاقتصادی خراسان‌رضوی اشاره و بیان کرد: با توجه به خواهرخواندگی استان‌های خراسان رضوی و قزاقستان جنوبی، از سوی استاندار دعوتی به عمل آمد که به همراه هیئتیاز بخش‌های دولتی و خصوصی به قزاقستان سفر کردیم.

گسترش همکاری‌ها و مناسبات در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، دامداری، حمل و نقل، دانشگاهی و گردشکری از دستاوردهای سفر به استان قزاقستان جنوبی بوده است.

وی گفت: ملاقات با شهردار چیمکنت پیرامون همکاری و نقش پیمانکاران ایرانی در پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی استان و کشور در آلماتی، بازدید از پارک علم و فناوری آلماتی با هدف گسترش مناسبات، گسترش همکاری‌ها در حوزه صنعت و پیشنهادات برای بحث تولیدات مشترک و صادرات بین دو کشور از محورهای توافق و گفت‌وگوهای انجام شده در این سفر بوده‌اند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های صنعتی و مناطق آزاد و ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری، توسعه همکاری‌ها در حوزه کشاورزی و کشت فراسرزمینی و تولید محصولات آب بر در قزاقستان و گسترش همکاری‌ها در حوزه مسائل ترانزیت از دیگر دستاوردهای این سفر هستند.

رشیدیان ادامه داد: در مجموع ظرفیت‌های خوبی در کشور قزاقستان وجود دارد و با توجه به اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام بودهدر افزایش همکاری‌ها در حوزه فرهنگی، تبادل دانشجو و استاد و همچنین فرصت‌های تحقیقاتی اُفق خوب و روشنی وجود دارد.

وی به افزایش 34 درصدی صادرات به قزاقستان نیز اشاره و بیان کرد: افزود: سال گذشته46 میلیون دلار صادرات به آن کشور داشتیم که رشد قابل توجهی را نشان می دهد. قزاقستان بازار خوبی برای صنایع و تولیدات خراسان رضوی، حوزه مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی دارد.

استاندار خراسان رضوی وجود مشکلات در زمینه صدور روادید، مسائل اقامتی، تعرفه‌های گمرکی و امور بانکی را از چالش‌های تجار و سرمایه گذاران ایرانی عنوان و بیان کرد: در این سفر مذاکرات خوبی در این زمینهانجامو طرف قزاقستانی قول پیگیری رفع این مشکلات را داد.در توافق با استاندار قزاقستان جنوبی بنا شد چند نمایشگاه تخصصی پیرامون حوزه‌های کشاورزی و مصالح ساختمانی داشته باشیم و در آینده نزدیک استاندار قزاقستان جنوبی به مشهد سفر خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 مهر 96، کدمطلب:1538763، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
کشور های همسایه ایران با توجه به اینکه دارای دوستی قدیمی و ریشه های تاریخی فرهنگی مشترک با ایران هستند میتوانند بازار بسیار مناسبی برای فروش کالا های اقتصادی و فرهنگی هنری کشور در انجا باشند و ارز اوری مناسبی را در پی این کار برای کشور به وجود اورد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین