پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات قابل پرداخت در استان در جهت حمایت از تولید و بنگاه‌های تولیدی در سال 96 اظهار کرد: حمایت‌های مالی از بنگاه‌های اقتصادی در حال ایجاد و بنگاه‌های موجود با توجه به نامگذاری سال جاری یکی از برنامه‌های دولت است.

شعار سال: محمود احمدی با اشاره به حمایت‌های دولت در استان در حوزه کار و اشتغال تصریح کرد: کل تسهیلات استان و منابع قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به دارندگان مجوز، چه فعالان مشاغل خانگی به صورت پشتیبان و چه مستقل، 54 میلیارد تومان است که منتظر تخصیص این مبلغ از طرف بانک‌ها هستیم. معرفی افراد نیازمند این تسهیلات نیز توسط دستگاه‌های عضو ستاد مشاغل خانگی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین تسهیلات بازسازی صنایع استان 480 میلیارد تومان برای 240 بنگاه در استان است که در کل کشور این رقم 10 هزار میلیارد تومان برای 5000 بنگاه در نظر گرفته شده است. متولی توزیع این بخش از تسهیلات نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد: تسهیلات ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان نیز 133.5 میلیارد تومان از محل قانون بودجه 96 است که متولی این امر و برنامه‌ریزی برای آن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

احمدی ادامه داد: میزان تسهیلات رونق تولید در کشور 10 هزار میلیارد تومان در مرحله نخست به صورت شناور در کل کشور بود که جهت تامین بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده و بنگاه‌های متقاضی این تسهیلات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: منابع الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96، 20 هزار میلیارد تومان در کشور است که تقسیم و توزیع استانی و بانکی آن هنوز از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبنی بر دو برابر شدن تعداد بیکاران خاطرنشان کرد: موضوع دو برابر شدن تعداد بیکاران استان از سال 92 تا سال 95 به دلیل افزایش میزان مشارکت اقتصادی و زیاد شدن افراد جویای کار بدون افزایش قابل توجه در فرصت‌های شغلی ایجادی است. نرخ بیکاران استان در بهار سال گذشته 14.8 درصد بوده که این رقم در بهار سال 96 به 14.3 درصد کاهش یافته است.

احمدی در خصوص برنامه‌های پیش رو برای کاهش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد: این برنامه‌ها شامل پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 96 و پرداخت تسهیلات رونق تولید و همچنین اجرای طرح کاروزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح مشوق‌های بیمه‌ای و سایر حمایت‌های قابل انجام است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان برای ایجاد اشتغال تصریح کرد: این موضوع در دو بخش قابل بیان است؛ بخش اول تسهیلات بانکی پرداختی برای سرمایه‌گذاری و بخش دوم سرمایه‌گذاری توسط صاحبان طرح و خود سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در خصوص بخش یک تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌های استان با معرفی دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌ گذشته مبلغ 104 میلیون و 237 هزار و 216 میلیون ریال پرداخت شده است. این میزان در سه ماهه اول سال 96 نیز 399 هزار و 89 میلیون ریال بوده است که تاکنون به اداره کل اعلام گردیده است.

تعداد کل ثبت نام شدگان در این طرح در استان 14 هزار و 524 نفر بوده است.

جداول تعداد ثبت نام شدگان طرح کارورزی و آمار واحدهای پذیرنده ثبت نام شده در سامانه کارورزی استان به خبر پیوست شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 18 مرداد 96، کدمطلب: 965-8884-5 :www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین