پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که جایگاه صنعتی این استان در زمینه سرمایه گذاری و اشتغال در دولت یازدهم با پنج پله ارتقاء هم اکنون در رده پنجم و دهم قرار دارد .
شعارسال: محمد محمدپور روز شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در نوشهر برگزار شد ، افزود : جایگاه صنعتی استان در دولت قبل بین 10 و 15 بود.

وی سرمایه گذاری های کلان در زیرساخت های صنعتی و توجه ویژه به حل مشکلات این بخش را مهم ترین علت در ارتقاء جایگاه صنعتی مازندران دانست .

محمدپور گفت که در سه سال گذشته یکهزار و 850 میلیارد تومان برای طرح های تولیدی در سرمایه گذاری شده است.

وی افزود : در این مدت 736 واحد صنعتی در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت مازندران همچنین از صدور 6 هزار میلیارد ریال جواز تاسیس واحدهای تولیدی در استان از سوی این سازمان در دولت یازدهم خبر داد.

وی افزود : در حوزه صادراتی نیز مازندران در این دولت یکهزار و 500 میلیون دلار صادرات داشت که نسبت به گذشته 30 درصد رشد داشته است.

محمدپور به مشکلات کارخانه کاغذ سازی استان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه دولت به رفع مشکلات این کارخانه شد.

محمدپور گفت : کارخانه چاپ و تحریر استان را با ظرفیت 170 هزار تن تولید کاغذ A4 آماده افتتاح داریم که هر زمان لازم باشد افتتاح خواهد شد.

** اجرای تمامی مصوبات حمایتی دولت برای باغداران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز در این نشست گفت : پس از بارش برف سنگین امسال دولت اعتبارات ویژه ای برای رفع مشکلات باغداران اعم از خرید مرکبات و کیوی اختصاص داده است که خوشبختانه همه مصوبات اجرایی شده است.

دلاور حیدرپور افزود : بانک کشاورزی به خاطر پرداخت های زیادی که در بخش خسارت ها ، بسته حمایتی و دیگر موارد داشت ، در پرداخت مصوبه پرداخت تسهیلات 200 میلیارد تومانی دچار مشکل شده است. وی ادامه داد : برای رفع این مشکل باید خط اعتباری ویژه ای برای بانک کشاورزی از سوی بانک مرکزی اختصاص پیدا کند تا پرداخت ها به کشاورزان منطقه از سرگرفته شود.

** وجود 6 نوع معماری فاقد هارمونی در غرب مازندران

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم در این جلسه گفت : گردشگری در دو سطح داخلی و خارجی برگزار می شود که در زمینه داخلی منجر به وحدت اقوام می شود و در زمینه خارجی نیز به صلح جهانی منتهی می شود.

دلاور بزرگ نیا همچنین با اشاره به وجود معماری های مختلف در این منطقه افزود : معماری ساخت واحدهای مسکونی در مازندران خصوصا غرب این استان از هارمونی خاصی پیروی نمی کند و بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر 6 نوع معماری بدون هارمونی خاصی در این منطقه وجود دارد.

وی گفت : لازم است مسئولان شهری استان خصوصا غرب استان نسبت به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین با اشاره به وضعیت گردشگری مازندران خصوصا غرب استان ، گفت : در حال حاضر نه در کنار ساحل و نه در جلگه مکانی برای حضور سرمایه گذاران برای احداث مراکز تفریحی و گردشگری وجود ندارد.

وی افزود : برای همین امر نمی توان سرمایه گذاران را بلاتکلیف گذاشت پس باید طرحی را برای استفاده از منابع طبیعی با توجه به قوانین برای این منظور اختصاص داد.

در این جلسه استاندار ، معاونین استانداری ، مدیران کل و جمعی از مدیران شهرستان نوشهر حضور داشتند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 82426183 (5831973)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین