پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۴۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
معاون اول رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور خواست منابع پیش‌بینی شده در بسته حمایتی دولت در خصوص صادرکنندگان را برای تشویق صادر کنندگان تأمین کنند.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به عملکرد خوب دستگاه های دولتی در پیشبرد طرح های اولویت دار سال 1395 در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی مطابق برنامه زمان بندی اجرای طرح ها را دنبال کرده اند و عقب ماندگی زمانی نسبت به برنامه ها وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: گزارش های ارایه شده نشان می دهد که برخی طرح ها و برنامه ها که اجرای آن نیازمند مشارکت چند دستگاه اجرایی بوده نیز مطابق برنامه ها پیش رفته است و باید این روند با جدیت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موضوع ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را بخوبی پیگیری کرده اند، از سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی بخاطر همراهی در این زمینه قدردانی کرد.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت موضوع صادرات غیر نفتی، گزارش وزنی و ارزشی میزان صادرات کشور در شش ماه نخست سالجاری را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید تلاش برای تحقق هدف گذاری صورت گرفته به منظور دستیابی به رشد صادرات 10 میلیارد دلاری ادامه پیدا کند و موانع پیش روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: بر اساس بسته حمایتی دولت در خصوص صادرکنندگان لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور منابع پیش بینی شده در این بسته را برای تشویق صادر کنندگان تامین کنند.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات غیر نفتی منجر به تحول در اقتصاد کشور می شود، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا با دعوت از نمایندگان دستگاه های مرتبط با اجرای بسته حمایتی و نمایندگان صادر کنندگان کالا، مشکلات و موانع موجود را شناسایی و راهکارهای حل آن را ارایه دهند.

جهانگیری از تمام مدیران دستگاه های اجرایی خواست بدون توجه به حاشیه سازی ها و اخلال هایی که انجام می شود در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا در نیمه دوم سال نیز روند مثبت کارها با قوت بیشتر ادامه یابد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در بخش دیگری از این جلسه با قدردانی از گزارش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بازار سرمایه ، گفت: خوشبختانه این سازمان در مسیر تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و حمایت از این واحدها عملکرد خوبی داشته است که انتظار داریم این روند پررنگ تر شود.

وی همچنین از تلاش این سازمان برای ارتباط با بورس های معتبر بین المللی و ایجاد اوراق ارزی استقبال کرد و گفت: بازار سرمایه امسال خوب عمل کرده است و باید در دستور کار خود بحث تامین مالی بنگاه ها را جدی تر پیگیری کند.

جهانگیری تاکید کرد: دولت تضمین اصل و سود اوراق مشارکت دستگاه های اجرایی را تامین خواهد کرد و در این باره کوتاهی انجام نخواهد شد.

معاون اول رییس جمهور در خصوص تعامل بازار بورس و نظام بانکی ، یادآور شد: باید در نحوه پرداخت سود اوراق مشارکت مراقبت شود که به دستاورد مهم دولت در کاهش نرخ سود بانکی خدشه وارد نشود.

در این جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به موفقیت این سازمان در تحقق اهداف تعیین شده، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در موضوع افزایش حجم تامین مالی بازار سرمایه، توسعه کمی بازار سرمایه، افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه، افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه و افزایش بازار سرمایه حرفه ای گام های موثری برداشته است.

محمدی از توسعه بورس های کالایی، جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه بازار صکوک، توسعه بازار سهام و بهبود زیر ساخت ها بعنوان مهمترین اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار یاد کرد و افزود: بر اساس برنامه این سازمان موفق شده است بیش از نود درصد تکالیف خود در حوزه تامین مالی را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه شاخص بورس با رشد قابل توجه به رقم بالای 80 هزار واحد رسیده است، از اعتماد مردم به بورس و اوراق بهادار بعنوان یک دستاورد یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی موفق وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه نگاه منفی سالهای گذشته نسبت به اوراق بهادار و اسناد خزانه از بین رفته و مردم با رویکرد مثبتی به بازار سرمایه کشور گرایش یافته اند.

در این نشست که وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، کشور، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور اجرایی،معاون حقوقی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، رییس صندوق توسعه ملی و مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی نیز حضور داشتند ، گزارش عملکرد و دستاوردهای پروژه تقویت نقش بازار سرمایه در تامین سرمایه بنگاه ها و نیز راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 آبان 95 ، کد مطلب: 13950810001091: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین