پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: عرصه های منابع طبیعی بسیار گسترده و وسیع است و منابع طبیعی بدون مشارکت و همراهی مردم به توفیق دست نمی یابد.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جنگل ها، مهندس خلیل آقایی روز سه شنبه در هفتیمین روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در دانشگاه امام حسین(ع) سپاه پاسداران گفت: طبیعت و انسان دو عامل مهم تخریب منابع‌طبیعی هستند که طبیعت با تغییرات اقلیمی و انسان با ایجاد تکنولوژی و صنایع و بعضاً با برداشت های بی رویه و رفتارهای غیر اصولی، زمینه تخریب منابع طبیعی را فراهم آورده تا حال این منابع ارزشمند حیاتی امروز چندان خوب نباشد.

رییس سازمان جنگل ها که در جمع فرماندهان سپاه و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) سخن می گفـت، با یادی از حضرت امام خمینی، سپاه و جهاد را دو بال انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد که هم سپاه و هم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شیوه‌های مختلف برای حفاظت خاک این کشور تلاش می‌کنند.

مهندس آقایی با بیان اینکه امروز شرایط مالی و اعتباری کشور از وضعیت خوبی برخوردار نیست خاطرنشان کرد: علیرغم این همه مشکلات، مقام معظم رهبری در سال جاری و سال ۹۸ عنایت ویژه‌ای به منابع طبیعی کشور داشته‌اند و برای حفظ منابع طبیعی اجازه برداشت از محل صندوق توسعه ملی را به این سازمان داده اند.

آقایی همچنین یادآور شد: برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در سال جاری از محل صندوق توسعه ۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۸ نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان به منابع پایه و آب و خاک کشور اختصاص داده شده است که با این شرایط سخت اقتصادی و اعتقادی که مقام معظم رهبری، دولت و مجلس به منابع طبیعی بویژه جنگل ها و مراتع دارند مسئولین این سازمان را دو چندان سنگین و سنگین تر خواهد کرد.

وی از سپاه پاسداران تشکر کرد که علیرغم مسئولیت‌های سنگینش هر ساله به امر درختکاری و ایجاد فضای سبز روی آورده است.

این مسئول منابع طبیعی کشور در ادامه یادآور شد: تا کنون اقدامات زیادی از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف برای ایجاد فضای سبز و درختکاری انجام شده است اما باید بپذیریم که این کارها بیشتر پراکنده و ناهماهنگ بوده و امروز جا دارد با مشارکت منابع طبیعی و نیروهای مسلح اقدامات را در قالب پروژه به پیش ببریم و عرصه های گسترده‌ای که در سراسر کشور در دست نیروهای مسلح و وزارت دفاع است تحت پوشش فضای سبز قرار داده تا از هجوم و برداشت گرد و غبار جلوگیری شود.

در این نشست همچنین فرماندهان سپاه و مدیران کل منابع طبیعی پنج استان کشور به صورت مشترک در قالب ویدئو کنفرانس گزارشی از عملکرد درختکاری در سال گذشته و جاری را ارائه کرداند.

بر اساس این گزارش پس از پایان مراسم، مهندس آقایی به اتفاق فرماندهان سپاه و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) به کاشت چندین اصله نهال در محوطه دانشگاه پرداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت وزارت جهادکشاورزی، تاریخ 21 اسفند 97، کد مطلب: -: www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
کمر به تحریب منابع طبیعی بستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین