پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
آقایی گفت: با پیگیری های صورت گرفته ۱۵۰ میلیون دلار بودجه اختصاصی در سال ۹۸ به پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص یافت.

شعار سال: خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در نشست با مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: با پیگیری از دفتر مقام معظم رهبری ۱۵۰ میلیون دلار بودجه اختصاصی در سال ۹۸ جهت تسهیل در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور دیده شده است که بیشتر از بودجه مصوب امسال است. وی با اشاره به بند «ب» ماده ۲۹ قانون اجرایی کشور افزود: مفاد این بند بر آن است اقتصاد مقاومتی را محلی کند، با تشکل‌های روستایی قرارداد بسته شود و منابع در جهت رفع مشکلات روستاییان و حفظ منابع طبیعی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر اجرای طرح مدیریت جامع آبخیز تاکید کرد و گفت: مدیریت منابع آبی حتی در زمان کاهش بارندگی‌ها، با اجرای صحیح طرح مدیریت جامع آبخیز میسر است.

وی با بیان اینکه آبخیزداری در شرایط خشکسالی و در جهت جلوگیری از خسارت سیل امتحان خودش را پس داده است، افزود: فعالیت‌های آبخیزداری در هر شرایطی اثرگذار است. آقایی اجرای طرح کاداستر را یکی از اولویت‌دارترین فعالیت‌های سازمان دانست و کفت: با اجرای این طرح در کشور مشکلات بین مردم و سازمان جنگل‌ها مرتفع می‌شود.

معاون وزیر حفظ انفال و عرصه‌های منابع طبیعی و گسترش پوشش گیاهی را دو وظیفه مهم این سازمان برشمرد و گفت: برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، نباید پوشش گیاهی از بین رود، همچنین استفاده از تخصص‌های لازم برای گسترش پوشش گیاهی ضروری است که اگر این دو مهم رقم بخورد، موفق خواهیم بود. وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تمام راه‌های پیشرفت کشور را ببندد و ممکن است راه مستقیم را پر از پیچ و خم کند، اما ما را از کار باز نمی‌دارد بنابراین به حول و قوه الهی و با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل می‌کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی اظهار کرد: برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی هر کس هر چقدر که می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند، کار فرهنگی زمانی اثرگذار است که همه مردم نسبت به ظرفیت‌های منابع طبیعی حساس باشند.

وی با بیان اینکه نباید از کار کردن خسته شد و کوتاه آمد، افزود: در توسعه و آبادانی هر گوشه‌ای از منابع طبیعی، افراد باید وارد عمل شوند و به غیر از مردم هیچ کس دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این مقام مسئول ضمن رضایت از اقدامات استان هرمزگان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، تصریح کرد: در این خصوص اخبار خوب و خوشی از هرمزگان داشته‌ایم و دیدگاه ما نسبت به اقدامات این استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مثبت است.

بنابه این گزارش، در این نشست گزارش کاملی از عملکرد اداره کل منابع طبیعی در استان، با محوریت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ارائه شد.

استفاده از ظرفیت مردم و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از انفال و اراضی ملی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، احیاء و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه مراتع و جنگل‌ها از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 28 بهمن 97، کد مطلب: 6836255:www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین