پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام جزئیات خسارت‌های واردآمده به طالقان در اثر رانش زمین در ۱۴ اسفندماه، گفت: علت اصلی رانش زمین، خاک‌برداری غیر اصولی و بدون سازه نگهبان در مجاور بلوار با هدف احداث ساختمان بوده است که اشباع شدگی دامنه، شیب زمین و جنس خاکی دامنه نیز به عنوان شرایط اولیه رانش در این رخداد نقش اولیه داشته‌اند.

شعارسال: ۱۴ اسفندماه سال‌جاری، حوالی ساعت ۲۳:۱۰ دامنه جنوبی مشرف به بلوار ورودی شهرک طالقان، دچار رانش و لغزش به سمت پایین دست شد. ادامه حرکت لغزشی بعد از ۲۰ دقیقه نیز منجر به گسیختگی خط اصلی شبکه گاز (لوله ۲۵۰ PSI ) شهرستان طالقان شد که در نهایت منجر به آتش‌سوزی مهیب در نقطه گسیختگی لوله گاز بالا رفتن شعله‌های آتش تا ارتفاع زیاد شد.

در همین ارتباط، علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  بررسی‌های تازه از این رانش را در منطقه طالقان تشریح کرد و گفت: رانش زمین در طالقان در رده رانش‌های کوچک گروه‌بندی می‌شود.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: برآورد شده است که حدود ۹۰۰ میلیون تومان خسارت به کل شبکه گاز (اعم از تعمیر و تعویض و خسارت‌های قطع ۳۷۰۰ مشترک و ...) وارد آمده است.

به گفته بیت‌اللهی، همچنین، حدود ۴۰۰ میلیون تومان خسارت به راه(بلوار ورودی شهر بطول ۱۰۰ متر و سه متر خاکبرداری و آسفالت و ...)، حدود ۲۰ میلیون تومان به شبکه برق از دیگر خسارت‌هایی است که رانش زمین در منطقه طالقان به شهر وارد آورده است.

وی اعلام کرد: خسارت رانش طالقان در حدود ۱.۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

بیت‌اللهی تصریح کرد: علت اصلی رانش زمین، خاک‌برداری غیر اصولی و بدون سازه نگهبان در مجاور بلوار با هدف احداث ساختمان بوده است که اشباع شدگی دامنه، شیب زمین و جنس خاکی دامنه نیز به عنوان شرایط اولیه رانش در این رخداد نقش اولیه داشته‌اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت راه و شهرسازی، تاریخ انتشار:25اسفند1397 ، کدخبر: 65421: www.news.mrud.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین