پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
این سبک مدیریت به جاى تمرکز بر عملکرد واقعى و بهره ورى، بر نمایش (show) عملکرد متمرکز است. به عبارتى شاخص هاى ظاهرى و در معرض دید عملکردى، از سوى مدیر به شدت مورد توجه قرار مى گیرد و شاخص هاى واقعى عملکرد مورد غفلت واقع شده و رها مى شود. این نوع مدیران صرفا به تزئین ویترین عملکرد مشغول مى شوند در حالى که در درون سازمان، کارکنان و مشتریان اثرى از بهبود مشاهده نمى کنند و چه بسا به دلیل رها شدگى سیستم معضلاتى از جمله آمار سازى، چاپلوسى و ثناگویى، متملق پرورى، فساد ادارى، باندبازى، و… به وقوع مى پیوندد. مثال سایه زدن در ورزش هاى رزمى استعاره مناسبى براى سبک مدیریتى ویترینى مى باشد.

شعار سال: از نمونه اعمال این سبک مدیریتى مى توان به: بستن تفاهم نامه هاى متعدد، ملاقات با اشخاص نامدار، مصاحبه هاى آب و تاب دار مطبوعاتى، گرفتن عکس با افراد مشهور و اماکن مترقى، دادن وعده هاى مدیریتى حیرت انگیز بلند مدت و هزینه کردهاى وحشتناک اشاره کرد.

ظهور فزاینده این سبک مدیریتى دلایل متعددى دارد که از جمله ضعف ساختار نظارتى، نبود خط مشى ها و استراتژى هاى سازمانى، فقدان نظام ارزیابى عملکرد، تسلط دیوان سالارى (بوروکراسى) شدید ادارى، ورود افراد فاقد صلاحیت هاى تخصصى به پست هاى مدیریتى و … که بررسى و ارائه راه حل براى آنها نیازمند ساعت ها و شاید روزها قلم فرسایى است که در این مجال نمى گنجد..

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت insuranceinfo، تاریخ 20 اسفند 97، کد مطلب: 139452: www.insuranceinfo.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین