پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر لزوم ایمان به روز معاد تاکید کرد و گفت: اینکه شما می‌شنوید این همه اختلاس و احتکار می‌شود نشان می‌دهد که پایه‌های ایمان متزلزل شده و موجب نابسامانی شده است.
شعارسال: یکی از مراجع تقلید بر لزوم ایمان به روز معاد تاکید کرد و گفت: اینکه شما می‌شنوید این همه اختلاس و احتکار می‌شود نشان می‌دهد که پایه‌های ایمان متزلزل شده و موجب نابسامانی شده است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بامداد امروز در آیین تحویل سال 1398 که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم برنامه چهارگانه‌ای را برای زندگی بشر معرفی کرده است، اظهار کرد: در مرحله نخست این برنامه ایمان به خداوند متعال مورد تاکید قرار گرفته است؛ مفهوم ایمان این است که بدانیم خداوند متعال همه جا با ماست و بر همه اعمال و نیت‌های ما آگاه است به همین علت از خود ما، به ما نزدیک‌تر است.

وی بر لزوم ایمان به روز معاد تاکید و اضافه کرد: اینکه شما می‌شنوید این همه اختلاس و احتکار می‌شود نشان می‌دهد که پایه‌های ایمان متزلزل شده و موجب نابسامانی شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه میوه درخت ایمان عمل صالح است، عنوان کرد: کمک به نیازمندان، عیادت بیماران، آزاد کردن زندانیان و کمک به ازدواج جوانان از عمل صالح و مرحله دوم برنامه مورد نظر قرآن کریم است که امیدواریم امسال به این مرحله دوم توجه بیشتری داشته باشیم تا عمل صالح ما ذخیره میعاد ما باشد.

وی یادآور شد: ما نباید مقابل صحنه‌های فساد سکوت کنیم و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نگاهی ویژه داشته باشیم؛ در سال جاری باید نظارت‌های خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم از اختلاس‌ها و دزدی‌ها جلوگیری کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی از دعوت به استقامت و صبر به‌عنوان یکی از مراحل مهم برنامه مورد نظر قرآن کریم نام برد و گفت: زندگی دارای بسیاری از مشکلات است و اگر ما استقامت نداشته باشیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: ملت شجاع پیشرفت می‌کند اما ملتی که شجاعت و استقامت ندارد می‌ماند؛ جامعه ما باید با این برنامه قرآنی پیوست داشته باشد و در این راستا باید از تشریفات کم و اضافه آن را صرف ایتام، خانواده‌های نیازمند و افرادی کنیم که مدت اجاره آن‌ها تمام شده و وسایل خانه آن‌ها را به بیرون ریخته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با قرائت دعای سال تحویل عنوان کرد: با عمل به برنامه مورد نظر قرآن کریم احسن‌الحال رقم زده می‌شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم مردم به ویژه جوانان در سال جاری وضعیت مطلوب‌تری داشته و در راستای تحقق این هدف مسئولان نیز کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه سال نو با میلاد امیرالمؤمنین(ع) تقاران یافته را به فال نیک گرفته و امیدواریم سال با برکتی برای همه مسلمانان باشد به شرطی اینکه مسئولان بیشتر کار کنند و مردم با یکدیگر صمیمانه‌تر باشند و هر فردی فقط به فکر خود نباشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1398 ، کدخبر: 466150 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
نشانه ضعف نظارت و کنترل نیستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین