پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
رئيس­ سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور، توسعه گردشگري روستايي را از محور‌هاي عمده و اصلي تامين درآمد پايدار و توسعه روستا‌ها دانست.

شعارسال:رئيس­ سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور، توسعه گردشگري روستايي را از محور‌هاي عمده و اصلي تامين درآمد پايدار و توسعه روستا‌ها دانست.
به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت کشور،­­ مهدي جمالي نژاد ­گفت: توسعه اين بخش بايد بيش‌ازپيش در دستور کار دهياران و مسوولان استاني قرار گيرد تا با تغيير نگاه به اين موضوع، نقش صنعت گردشگري به عنوان بخش پيشرو در توليد درآمد در دهياري‌ها تثبيت شود.
وي­ به بازديد از روستاي هدف گردشگري در سيستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود:­ در سال‌هاي اخير کمک‌هاي خوبي به توسعه زيرساخت‌هاي روستا‌هاي هدف گردشگري و ايجاد بازارچه‌هاي محلي با هدف ايجاد شغل و کاهش مهاجرت‌ها از روستا‌ها به شهر‌ها صورت گرفته، ولي اين بخش همچنان نيازمند توجه و تلاش دهياران و اعضاي شورا‌هاي اسلامي روستاها، بخشداران و فرمانداران و مديران استانداري‌ها و ادارات استاني ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري است تا با همکاري بخش خصوصي آن را بيش از پيش تقويت و توانمند کنند.
وي در ادامه با اشاره به وجود جاذبه‌هاي منحصربفرد در مناطق روستايي کشور براي جذب گردشگر و به تبع آن توليد درآمد و اشتغال هستند، گفت: بسياري از اين جاذبه‌ها را نتوانسته ايم بدرستي شناسايي و معرفي کنيم­و ضرورت دارد در اين حوزه اقدامات همه جانبه‌اي هم براي اطلاع رساني موثر انجام شود.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور به استقبال مردم از برنامه‌هايي نظير بوم گردي و کويرگردي که اکثرا در مناطق روستايي صورت مي‌گيرد، اشاره کرد و افزود: دهياري‌ها با تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري علاوه بر کسب درآمد پايدار مي‌توانند به رونق فضاي کسب و کار در بخش‌هاي مختلف روستا هم کمک کنند­و لازم است از نظرات صاحبان ايده‌هاي خلاقانه و استارت آپ‌ها بهره ببرند.
جمالي نژاد با بيان اينکه نگاه وزارت کشور به توسعه گردشگري روستايي در مناطق روستايي بسيار مثبت است در اين زمينه اعتبارات خوبي به دهياري‌ها و روستانشينان پرداخت شده است، گفت: تقويت اين بخش همچنين نيازمند همکاري و همفکري­ همه ­دستگاه‌هاي ذيربط و بخش خصوصي است و ما در مجموعه وزارت کشور از توسعه ابعاد مختلف گردشگري روستايي حمايت مي‌کنيم.
رئيس ­­سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور با اشاره به ضرورت تحقق بخشيدن به معنويات رهبر معظم انقلاب در رونق توليد گفت: با توجه به امکانات فراوان موجود در روستا‌هاي کشور در توليد محصولات کشاورزي و دامداري و صنايع دستي، اين بخش مي‌تواند در دستيابي به اهداف تعيين شده در پيام سال 1398 رهبر معظم انقلاب نقش کليدي ايفا کند.
وي همچنين در بازديد از روستاي منزل آب و محل شهادت جمعي از مرزبانان غيور در دقايق نخست سال 1398 افزود: مناطق مرزنشين و پس از آن ساير نقاط کشور، امنيت موجود که از مولفه‌هاي اصلي توليد و ارايه خدمات مطلوب به هم ميهمان عزيزمان است را مديون از خودگذشتگي و جانفشاني عزيزان حافظ امنيت در مرزها، جاده ها، شهر‌ها و روستا‌ها هستند و جا دارد همواره قدردان محبت خالصانه اين عزيزان باشيم.
جمالي نژاد درباره مراسم آييني و سنتي نوروز در استان سيستان و بلوچستان نيز گفت: وجود امنيت پايدار که حاصل تلاش‌هاي شبانه روزي مرزبانان غيور و ساير نيرو‌هاي انتظامي و نظامي کشور است، مولفه اصلي ايجاد فضاي لازم براي جذب سرمايه و استقرار واحد‌هاي توليدي است و از اين رو با توجه به توانمندي منطقه از نظر نيروي انساني کارآمد و فضاي مناسب، استان سيستان و بلوچستان مي‌تواند با به روز کردن ­برنامه و سياست‌ها گامي مهم در رونق بخشيدن به توليد در بخش‌هاي مختلف خصوصا صنايع دستي و محصولات بومي باشد.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي افزود: يکي از پتانسيل‌هاي خوب منطقه، دارا بودن مرز مشترک با کشور‌هاي پاکستان و افغانستان است که بازار بسيار خوبي براي محصولات توليدي داخل بوده و مي‌تواند نقش آفرين در زمينه توسعه صادرات کالا‌هاي ايراني به بازار‌هاي همسايه باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار2فروردین 98، کدخبر: 20190322120807948، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین