پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۷
معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ایجاد 98 ناحیه صنعتی در نواحی روستایی ایران به همراه آموزش 100 هزار تسهیل گر در دستور کار قرار دارد.
شعارسال: منوچهر رزمجو شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال پایدار و توسعه روستایی استان قزوین افزود: رونق و توسعه اقتصادی پنج هزار روستای کشور در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی، اظهار داشت: بر اساس قانون، 45 درصد تسهیلات روستایی باید در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی پرداخت شود که به عنوان مثال این میزان در استانی مانند قزوین 58 درصد بوده است.

رزمجو به سهم گردشگری و صنایع دستی از محل تسهیلات یاد شده اشاره کرد و افزود: این 2 بخش که از ارکان اشتغال پایدار نیز محسوب می شود از جاذبه‌های فراوانی برخوردار بوده اما متاسفانه سهم ناچیز 1.5 درصدی در صنایع دستی و 6.5 درصدی در حوزه گردشگری را شاهدیم که این رویه باید تغییر پیدا کند.

وی اضافه کرد: در حوزه دام و طیور نیز باید اذعان داشت که با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات در این بخش آسان صورت می گیرد اما بر اساس نتایج نظارتی انحراف تسهیلات ارائه شده در این حوزه بیشتر به چشم می‌خورد و باید این رویه اصلاح شود.

رزمجو با اشاره به تخصیص 180 هزار میلیارد ریالی اعتبارات در حوزه اشتغالزایی روستایی بر اساس مصوبه مجلس و طرح دولت، یادآور شد: از این میزان 2 هزار و 850 میلیارد ریال سهم استان قزوین بوده که یک هزار و 850 میلیارد آن تاکنون تخصیص داده شده است.

وی افزایش اعتبارات بانک سینا در حوزه طرح های اقتصادی روستاها را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات موجود در زمینه پرداخت ها مرتفع شده اما تاکنون 50 درصد اعتبارات این بانک جذب و تا پایان تیرماه سال جاری نیز مهلت جذب مابقی اعتبارات یاد شده وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 83308055 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین