پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
مجید عسگری شامگاه چهارشنبه در نشست با شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران این شهرستان به دستارودهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی اشاره و افزود: استقلال در تمام ابعاد،امنیت پایدار نه تنها در کشور بلکه فراتر از شعاع کشور،مشارکت حقیقی مردم در تعیین سرنوشت خود که شوراها و دهیاران یکی از نمونه های این مشارکت هستند و اقتدار فرا سرزمینی از جمله مهمترین این دستاوردها هستند.

شعارسال: فرماندار دهلران گفت: سطح ارائه خدمات و مسایل زیرساختی در روستاهای این شهرستان مرزی ارتقا یافته است.

مجید عسگری شامگاه چهارشنبه در نشست با شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران این شهرستان به دستارودهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی اشاره و افزود: استقلال در تمام ابعاد،امنیت پایدار نه تنها در کشور بلکه فراتر از شعاع کشور،مشارکت حقیقی مردم در تعیین سرنوشت خود که شوراها و دهیاران یکی از نمونه های این مشارکت هستند و اقتدار فرا سرزمینی از جمله مهمترین این دستاوردها هستند.

وی با اشاره به نتایج برجام و لغو قطعنامه های شواری امنیت و رویکرهای اقتصادی،حقوقی و سیاسی آن گفت:آمریکا با لغو برجام و تحریم های ظالمانه در واقع مردم را هدف قرار داده اما مردم ما با وحدت و انسجام و همراهی و همکاری و با مدیریت دولت این توطئه را هم پشت سر خواهند گذاشت.

فرماندار دهلران گفت: ما دو سال و نیم مشغول مذاکرات بودیم تا تحریم ها شکسته شد و یک سال و نیم بخوبی کار کردیم و بعد دو باره امریکا برجام را لغو و تحریم ها را اعمال کرد اما با همت و برنامه ریزی دولت،تلاش مسئولان و هدف گذاری ها توانسته ایم بخوبی در زمان تحریم ها مشکلات را اداره کنیم و روند توسعه و عمران وآبادانی را ادامه دهیم.

عسگری با اشاره به اینکه از زمان تاسیس دهیاری ها تا کنون 200هزار میلیارد ریال به آنها اختصاص یافته افزود: از این رقم 150هزار میلیارد ریال مربوط به دولت تدبیر و امید است و این نشان از همت دولت و توجه ویژه آن به روستاها و عمران وآبادانی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران گفت: روزی مشکلات روستاهای ما آب شرب،جاده و برق بود اما امروز مردم ما اینترت پرسرعت را مطالبه می کنند و این نشان می دهد خدمات خوبی انجام گرفته و تا حدودی مشکلات زیرساختی مرتفع شده و روند توسعه در روستاها سرعت گرفته و ادامه دارد.

وی بر ضرورت توجه دهیاران و شوراها به گردشگری و درآمدزایی از این طریق تاکید کرد و گفت: در حوزه اشتغال و هر روستا یک محصول ،باید به جد این مهم در جهت اشتغال و استفاده از ظرفیت های محلی دنبال شود.

عسگری گفت:40درصد اعتبارات دهیاری ها جاری و 60 درصد آن عمرانی است که باید سقف کارهای عمرانی و هزینه ها در این زمینه را افزایش داد چون کار و عمران در روستاها مهم و برای مردم نتیجه مثبت و امید بخش دارد و دهیار موفق کسی است که در زمینه عمرانی فعالیت بیشتری در جهت کاهش مشکلات عمرانی و زیرساختی روستا داشته باشد.

وی به آسیب های مواد مخدر در جامعه اشاره و گفت:همه در قبال این پدیده خانمانسوز و آگاهی بخشی به جامعه وظیفه دارند و دهیاران وشوراها نیز باید در این خصوص با احساس مسئولیت موضوعات پیشگیری را مد نظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان مرزی دهلران بر ضرورت شناسایی روستاهای با فاصله 20 کیلومتر از مرز تاکید کرد و افزود: برای این روستاها در سال آینده طرح هایی داریم که موجب تحول در این روستاها خواهد شد.

وی به انتخابات و نقش مردم در این صحنه سیاسی و اجتماعی اشاره و گفت: دهیاران باید موضوعات انتخابات را رصد ومسایل و موضوعات را به بخشداری ها منعکس کنند.

عسگری بخشداری دشت عباس را از مطالبات مردم ذکر کرد و با اشاره به پیگیری های وزارت کشور،سلیمانی دشتکی استاندارایلام،نماینده مجلس و مسئولان محلی گفت:هفته اینده بخشداری دشت عباس راه اندازی می شود واین امر موجب تسریع در فرایند توسعه می شود و عیدی دولت در آغاز سال به مردم دشت عباس خواهد بود.

وی خواستار ساماندهی ماشین آلات دهیاری ها،ایجاد ارزش افزوده،جلب مشارکت مردم،شناسایی ظرفیت ها و بهره مندی از آنها،اشتغال روستایی و تشویق مردم به استفاده از تسهیلات اشتغالزا،فعال کردن تعاونی دهیاری ها توسط دهیاران،تشکیل هیات های اندیشه ورز روستایی،اطلاع رسانی از خدمات و اقدامات دولت توسط دهیاران و مسئولان محلی،تشکیل سازمان های مردم نهاد بویژه در حوزه های اجتماعی،منابع طبیعی و محیط زیست،تدوین شناسنامه روستا ودسته بندی مسایل و مشکلات روستاها و پیگیری آنها شد.

در این نشست بخشداران،نماینده دهیاران و شوراهای اسلامی هر بخش نیز مسایل و مشکلات را مطرح و پیشنهاداتی را ارئه و از خدمات و اقدامات دولت در روستاها و پیگیری های بخشداران و فرماندار دهلران تقدیر کردند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار : 23اسفند 97، کد خبر: 83243155،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین