پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۹۶۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه نقش مرجعیت فکری را برای جامعه دارد و تربیت و پرورش نیروهای انسانی، اساس کار سیستم‌های آموزشی و دانشگاهی است.وی ادامه داد: ۱۶ مرکز نوآوری جدید را به زودی افتتاح خواهیم کرد و در کنار آن قصد داریم براساس همان مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان را با استفاده از یک هزار و ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال کنیم. یعنی تولید و آموزش را کنار هم بچینیم که همین موضوع می‌تواند در جهت حمایت از کالاهای ایرانی مؤثر باشد.

شعار سال: ابراهیم صالحی‌عمران با اشاره به حلول سال ۱۳۹۸ گفت: یکی از بحث‌های‌ مهم، حاکم کردن نگرش اقتصاد بر آموزش است. در سال جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قصدمان بر این است که آموزش را به تولید و اشتغال نزدیک کنیم و برای اینکه این کار را انجام دهیم نیاز است تا مراکز نوآوری به شکل‌گیری کسب‌وکار کمک کنند.

وی ادامه داد: ۱۶ مرکز نوآوری جدید را به زودی افتتاح خواهیم کرد و در کنار آن قصد داریم براساس همان مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان را با استفاده از یک هزار و ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال کنیم. یعنی تولید و آموزش را کنار هم بچینیم که همین موضوع می‌تواند در جهت حمایت از کالاهای ایرانی مؤثر باشد.

صالحی‌عمران با اشاره به برنامه تحولات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اذعان کرد: تحولات برنامه درسی یکی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه بوده که اقدامات آن آغاز شده است. در بحث توانمندسازی اعضای هیئت علمی نیز دوره‌های داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مأموریت‌گرا است. وقتی دانشگاه، مأموریت‌گرا باشد باید آموزش‌های مهارتی را نیز از لحاظ کمّی و کیفی توسعه دهد. به عبارتی آموزش مهارتی یعنی گسترش تولید و اشتغال که چیزی جدای از اقتصاد مقاومتی و شرایط خاص کشورمان نیست. سرمایه‌گذاری بر آموزش‌های مهارتی بهترین کاری است که می‌تواند برای توسعه مؤثر باشد. به صراحت می‌توان گفت؛ تقویت آموزش مهارتی، به معنای تقویت توسعه کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان با اشاره به نقش دانشگاهیان در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه نقش مرجعیت فکری را برای جامعه دارد. تربیت و پرورش نیروهای انسانی، اساس کار سیستم‌های آموزشی و دانشگاهی است. کشوری که نتواند منابع انسانی‌اش را درست بسازد؛ هیچ کاری را نمی‌تواند پیش ببرد. بنابراین در این قضیه مهم‌ترین نقش را مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها ایفا می‌کنند. به همین دلیل است که دانشگاهیان باید تأکید ویژه به اجرای بیانیه گام دوم داشته باشند. پرورش و تربیت نیروی انسانی معتقد باعث می‌شود تا کشور از این بحران‌ها و شرایط سخت عبور کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار 2فروردین 98، کد خبر: 369274، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
کسی به دانشگاه توجه نمیکنه و از دستاوردهای علمی دانشگاه به طور درستی استفاده نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین