پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
در حالی که طی روزهای گذشته قیمت پیاز رو به افزایش گذاشته و برخی مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی، قاچاق این محصول را عامل گرانی آن اعلام کرده‌اند، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد که صادرات بیش از حد پیاز و بارندگی‌های اخیر عامل اصلی بوده است، نه قاچاق!
شعار سال :  طی روزهای گذشته قیمت پیاز افزایش یافت و به کیلویی بیش از ۸,۰۰۰ تومان در بازار هم رسید. در این میان برخی از مدیران وزارت کشاورزی اعلام کردند که بارندگی‌های اخیر در استان‌های جنوبی عامل نرسیدن محصول به بازار و دلیل گرانی آن بوده است. برخی مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی نیز قاچاق پیاز را در کنار آن مسبب گرانی این محصول می‌دانند.
اما علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره به ایسنا گفت: طرح ادعاهای عجیب و غریب مانند اینکه قاچاق پیاز عامل گرانی آن شده است، صحت ندارد؛ چرا که وقتی محصولی به صورت رسمی صادر می‌شود، دلیلی برای قاچاق آن وجود ندارد.
وی افزود: صادرات بیش از حد پیاز که به صورت رسمی شکل گرفته، عامل اصلی افزایش قیمت آن بوده و در کنار آن بارندگی‌های اخیر نیز سبب تأخیر در برداشت و دیر رسیدن آن به بازار شده است.
مویدی با بیان اینکه دولت در هفته جاری تصمیماتی برای ممنوعیت صادرات پیاز خواهد گرفت، گفت: اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً جلوی افزایش قیمت پیاز گرفته خواهد شد و قیمت آن به روال قبل باز خواهد گشت.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که اگر ممنوعیتی برای صادرات پیاز به وجود بیاید آیا قاچاق آن رونق نمی‌گیرد؟ توضیح داد: اینگونه نیست و دولت می‌تواند از طریق افزایش تعرفه و حقوق گمرکی یا اعلام ممنوعیت مقطعی جلوی صادرات پیاز را بگیرد چرا که هم اکنون صادرات بیش از حد پیاز به کشورهای همسایه مانند عراق عامل گرانی آن شده است و اگر صادرات آن ممنوع شود، قاچاق آن رونق نخواهد گرفت.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار : 10 فروردین 1398، کدخبر:98011002733،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
خیلی مشخص بالا رفتن قیمت تمام محصولات کشاورزی به خاطر صادراتشه افزایش صادرات هم به خاطر کاهش پول ملیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین