پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه پنج میلیون تن سیب زمینی و ۲.۲ میلیون تن پیاز در کشور تولید می شود.

شعار سال: حسین اصغری با بیان این مطلب در گفتگو با ستاد خبری نوروز ۹۸ وزارت جهاد کشاورزی، افزود: شش میلیون تن گوجه فرنگی و سه میلیون تن خیار سالانه در کشور تولید می شود که این میزان تولید نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به این که در تولید محصولات سبزی و صیفی هیچگونه مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان های عمدتا جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوب تامین می شود.

اصغری گفت: بارندگی های روزهای اخیر در استان های خوزستان و جنوب کرمان، برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می شود بزودی و با از سرگیری برداشت و حمل محصولات قیمت ها متعادل شود.

وی افزود: متاسفانه هر ساله در ایام نوروز با کمبود وسایل نقلیه باری و محدودیت های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع نیز بر بازار عرضه محصولات سبزی و صیفی که عمدتا فسادپذر هستند، تاثیر منفی دارد.

اصغری خاطرنشان کرد: افزایش صادرات محصولات سبزی و صیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت آن ساز و کار مناسب و ویژه ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاریخ 29 اسفند 97، کد مطلب: 319942: www.dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
با این بی ارزش شدن پول صرفه اقتصادی در صادراتشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین