پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
حسین اصغری مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بارندگی‌های روز های اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته است و پیش بینی می‌شود در هفته آینده و با از سرگیری برداشت و حمل، قیمت‌ها متعادل و کاسته شود.

شعار سال: وی افزود: متأسفانه هر ساله در ایا م نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تأثیر منفی بر بازار عرضه محصولات سبزی و سیفی که اغلب فسادپذیر است بر جای می‌گذارد.

اصغری گفت: میزان تولید سالانه سیب زمینی پنج میلیون تن، پیاز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گوجه فرنگی شش میلیون تن و خیار ه میلیون است که نسبت به پارسال رشد یافته است.

وی با اشاره با اینکه در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه مشکلی وجود نداشته است، افزود: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام و استان‌های کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تأمین می‌شود.

اصغری گفت: افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از مسایلی است که باید برای مدیریت آن ساز و کار مناسب و ویژه‌ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 29 اسفند 97، کد مطلب: 466022: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین