پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کودکان گاهاً از آنها کودکان کار می سازد، گاهی ناگزیر به ازدواج های اجباری و پدیده کودک همسری که نماد بارزی از بازتولید فقر است، می شوند.

شعارسال:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کودکان گاهاً از آنها کودکان کار می سازد، گاهی ناگزیر به ازدواج های اجباری و پدیده کودک همسری که نماد بارزی از بازتولید فقر است، می شوند.

«فاطمه ذوالقدر»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص مهمترین اتفاق سیاسی در سال 97 گفت: در عرصه قانونگذاری در سال 97 اقدامات متعدد و مثبتی بحمدالله در سایه تعاملات و همگرایی ها صورت گرفت. شرایط اقتصادی و تحولات به گونه ای بود که اقدامی در راستای ساماندهی شرایط نابسامان صورت پذیرد که انتظار بجا و درستی بود. بر این اساس در سال 97 نمایندگان خانه ملت از ابزار نظارتی خود بر عملکرد وزرای دولت استفاده کردند و در هر جا کاستی وجود داشت از وزیر به نمایندگی از مردم مطالبه گری داشتند. تغییر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با هدف تأمین هرچه بیشتر حقوق و مطالبات جامعه کارگری و در وزارت راه و شهرسازی، برای ساماندهی امور مربوط به حمل و نقل و زیرساخت های آن صورت گرفت. همچنین از وزیر راه درباره موضوع مسکن مهر و متعاقباً مسکن اجتماعی که یک معضل جدی و اساسی در زندگی اقشار ضعیف و آسیب پذیر است، مطالبه گری صورت گرفت.

او ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی مستقیم عرصه فعالیت های اقتصادی، صنعتی و تولیدی وزارتخانه دیگری بود که با تغییر سکانداری آن در تلاش بودیم که مدیریت یکپارچه و نظامند را در عرصه های تحت تصدی ایجاد و متأخرتر این تغییر را در وزارت بهداشت داشتیم. فرایند تغییرات نشان از عزم جهادی و جدی میان دولت و مجلس برای هدایت هرچه بهتر امور در شرایط بحرانی و چالش برانگیز دارد. عزم و اراده بر آن است که به بهترین شکل ممکن بتوان امور را سامان و بار و فشار زندگی را از دوش اقشار ضعیف و آسیب پذیر کاست. اما باید پذیرفت، آنچه انتظار بود به درستی اتفاق نیافتده است و هنوز معیشت و زندگی مردم به شدت تحت فشار قرار دارد.

ذوالقدر در خصوص بودجه 98 بیان کرد: بر این اساس در بودجه سال 98 که بودجه‌ای انقباضی نیز هست تلاش داریم، مصوبات خوبی با رویکرد حمایتی از این اقشار داشته باشیم. به عنوان عضو کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی برای افزایش اعتبار ردیف کاهش فقر مطلق، بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست به عنوان یک قشر آسیب پذیرد، در نظر گرفته شد. همچنین اعطای اعتبارات قرض الحسنه به مددجویان برای ایجاد اشتغال و کار که خوشبختانه به تصویب نیز رسید، در نظر گرفته شد. همچنین برای بیماران خاص برای اولین بار پیشنهاد تخصیص ردیف اعتباری دادیم که به تصویب رسید. در راستای سیاست های حمایتی برای خانواده های دارای دو عضو معلول نیز بودجه ای خاص تخصیص یافت.

او با اشاره به نابسامانی ها در بازار مطرح کرد: وجه بارز در سال 97 مشکلات اقتصادی و آسیب های آن به عرصه کار، تولید و اشتغال و متأسفانه تعویق در پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و بیکاری بود. باید بپذیریم که نابسامانی اقتصادی می تواند ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد که چه بسا یکی از دلایل افزایش آمار طلاق را بتوان مشکلات اقتصادی دانست که نیاز است افزایش تاب آوری و تحمل و صبر را در میان زوج های جوان جهت سازگاری هرچه بیشتر تأمین کنیم. در این راستا تخصیص وام ازدواج 30 میلیونی به هریک از زوجین در سال 98 وهمچنین تصویب 6 ساعت دوره آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج از ابزارهای است که در جایگاه قانونگذاری برای کاهش این آمار به کار بستیم. یقیناً باید پذیرفت تاب آوری زوجین و همراهی و همدلی آنها نیاز به آموزش ها و فرهنگ سازی بسیار قوی و ریشه دار تَر در طول دوران تحصیل و در میان خانواده ها دارد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان نیازمند همکاری سه قوه است، گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که متأسفانه بسیار آزاردهنده بود و مواردی از آن را در گوشه گوشه کشور عزیزمان شاهد هستیم، مشکلات کودکان است. این مشکلات گاهاً از آنها کودکان کار می سازد، گاهی ناگزیر به ازدواج های اجباری و پدیده کودک همسری که نماد بارزی از بازتولید فقر است، تبدیل می شود. بعضاً نیز آزار و اذیت های جسمی، روحی و روانی کودک، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با سیاست ها و رویکردهای آن در نظر گرفته شده است.

ذوالقدر افزود: شرایط موجود نشانگر پیش رو داشتن سال متفاوتی است، سالی که در آن صرفه جویی و مدیریت مالی و اقتصادی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اما ما تجربه روزهای سخت و دشوار را داشته ایم و برای رسیدن به آرمان و اهداف و وارستگی و استقلال لازم است که با عزم و اراده ملی و جهادی و به دور از هرگونه یأس و ناامیدی در سایه همدلی و همراهی هرچه بیشتر میان مردم و مسئولین بتوانیم، سالی مملو از آرامش و امنیت را با تبدیل تهدیدها به فرصت ها تجربه کنیم.

او در پیامی به مردم ضمن عذر خواهی بیان کرد: مردم شریف ایران اسلامی مردمانی صبور، تلاش گر، مجاهد و وارسته و آزاده هستند که نمی پذیرند تحت هیچ شرایطی مورد استثمار بیگانگان در هر بعدی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند. خواستار آن هستم که همچون همیشه همدل و همراه با نظام و ارمان های آن باشند وعذر مسئولین را در خطاها و کژی های که منجر به شرایط سخت اقتصادی شده است، پذیرا باشند. یقیناً در مقابل این خواسته از مردم شریف و مسئولین می خواهم متعهدانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه سلیقه گرایی و صرفاً برای توسعه، عمران و آبادی این کشور آنگونه که شایسته و زیبنده مردم شریف ایران اسلامی است و می تواند برای آن رفاه و رضایت اجتماعی را به همراه آورد، عمل کنن

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای برنا،تاریخ انتشار 10 فروردین 98 ، کد خبر: 828387 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین