پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
آیت الله مکارم شیرازی گفت: شهرداری اصفهان در کنار اقدامات مفید خود به موضوعات فرهنگی هم توجه ویژه‌ای داشته باشد.


شعارسال : حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با شهردار اصفهان با بیان این‌که شهر نیز مانند انسان دارای روح و جسم است، اظهار کرد: جسم شهر، ساخت و سازها و روحش فرهنگی است که بر شهر حاکم است.

وی با بیان این‌که جسم بی روح و روح بی جسم بقا و دوامی نداشته و متلاشی می شود، گفت: در گذشته خیال می کردند شهرداری تنها وظیفه ساختن این جسم را دارد اما به مرور مشخص شد هم روح و هم جسم شهر، توسط شهرداری‌ها ساخته می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر توجه به جسم و روح شهر در کنار هم عنوان کرد: اگر فرهنگ شهر عقب افتاده و از نظر اخلاقی، ضعیف باشد، ولو هرچه ساختمان های زیبایی داشته باشد، این شهر، شهر نخواهد شد.
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به دکتر جمالی نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری همان طور که به جسم شهر اهمیت می دهد، به روح شهر و فرهنگ شهر هم باید اهمیت بدهد.

وی با اشاره به اقدامات خوب و ارزنده شهرداری اصفهان در پروژه‌های مختلف گفت: امیدوارم که شهرداری اصفهان در کنار اقدامات مفید خود، به موضوع فرهنگ هم توجه ویژه‌ای داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که کشور ما جمهوری اسلامی است و باید فرهنگ ما منطبق بر اسلامیت باشد، بر تقویت حوزه‌های علمیه، مدارس قرآنی، دانشگاه‌های دینی و مساجد تاکید کرد.
به گفته این مرجع تقلید، وقتی روح دین بر شهر حاکم شود، مردم سلامت نفس پیدا کرده و زندگی در آن امن و امان است.

وی با اشاره به وجود مقبره و بارگاه علامه مجلسی در اصفهان، این امر را امتیاز منحصر به فردی برای این شهر

عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به جایگاه گرانقدر علامه مجلسی در مذهب تشیع، لازم است اصفهان نیز مانند شهرهای قم و شیراز دارای یک آستان مقدس شود.

آیت الله مکارم شیرازی از وضعیت فعلی مقبره علامه مجلسی ابراز نارضایتی کرد و گفت: وضعیتی که مقبره این عالم بزرگوار در حال حاضر دارد، سزاوار جایگاه او نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی توسط مسوولین شهر اصفهان، اقداماتی در راستای بهتر شدن وضعیت مقبره علامه مجلسی صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید مشکلات میراث فرهنگی در محدوده بقعه علامه مجلسی رفع گردد تا به زودی شاهد نوسازی و بهسازی این مکان مقدس باشیم.

وی گفت: مطمئنا اصفهان این توانایی را دارد که مقبره علامه مجلسی را به صورتی ارزشمند و حتی منطبق با شکل قدیم آن طراحی نماید.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلاتی همچون کمبود بودجه بر سر راه شهردای، اظهار کرد: شهرداری یک راه های عبور و مروری دارد که می تواند از طریق آن‌ها، سرمایه ای را برای خود تامین کرده و مشکلات را حل کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ساخت مجتمع علمی فرهنگی امام کاظم(ع) در قم گفت: ما در هرجایی سعی داریم، یک ساختمان آبرومند اسلامی داشته باشم.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین از ساخت مرکزی اسلامی دیگر در شهر مشهد و نجف اشرف خبر داد و گفت: امیدوارم به زودی شاهد ساخت مرکز اسلامی ویژه‌ای نیز در اصفهان باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی در خاتمه گفت: شهرداری باید از موقعیت و فرصتی که پیش روی اوست، استفاده کرده و بداند آثار و ساختمان‌هایی را که امروز برپا می‌کند، ذخیره یوم المعاد است.

دکتر مهدی جمالی نژاد نیز در این دیدار که همزمان با حضور آیت الله مکارم شیرازی در اصفهان انجام شد به تشریح اقدامات شهرداری اصفهان پرداخت و گفت: برای تسریع در فعالیتهای عمرانی در شهر اصفهان، شهرداری به صورت سه شیفت در حال تلاش است.

وی تأکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری اصفهان توجه به مسائل فرهنگی در کنار خدمت مردم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت اصفهان بیدار ، تاریخ انتشار شنبه 02 آبان 1394 ، کد مطلب : 55378 : www.esfahanebidar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین