پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: با تکمیل عملیات احداث این پل ها، از صبح فردا (یکشنبه ۱۱ فروردین ماه) تردد و عملیات امدادرسانی به سمت گمیشان با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

شعار سال: سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور بررسی آخرین وضعیت و شرایط مناطق سیل‌زده به استان های گلستان و مازندران سفر کرده است، عصر امروز( ۱۰ فروردین ماه ) در بازدید از مناطق سیل زده روستای رکن کلا شهرستان سیمرغ استان مازندران از نصب و راه اندازی ۱۸ پل بر روی جاده گرگان به گمیشان با تلاش واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) خبر داد و گفت: با این اقدام راه ارتباطی گرگان، آق قلا و بندر ترکمن به گمیشان برقرار شد.


در جریان حوادث اخیر علاوه بر سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز به کمک مردم سیل‌زده شتافت و تلاش های قابل‌توجهی از سوی این نهاد برای حل بحرانِ بوجودآمده صورت گرفت.

محمد مخبر در جریان سفر به استان گلستان و بازدید از مناطق سیل‌زده‌ی این استان، به‌ویژه آق‌قلا، گمیشان و روستاهای این شهرها، بیان کرد: از زمان وقوع سیل تاکنون طبق دستور رهبر معظم انقلاب کمک‌های گسترده‌ای از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مردم شریف مناطق سیل‌زده ارایه شده است، که از جمله تاکنون ۱۰۰ هزار وعده غذای گرم، ۱۰ هزار بطری آب، چندین هزار تخته پتو، چند تن برنج، مقدار زیادی قند، چای، تجهیزات درمانی و اقلام دارویی بین مردم توزیع شده است.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده‌ و بررسی نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل به استان گلستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: مردم مناطق سیل‌زده با معضل‌های مهمی مواجه هستند. نخست، تمام لوازم منزل خود را در این حادثه از دست داده‌اند و دوم، با توجه به این‌که اکثراً دام‌دار هستند تعدادی دام در این سیل تلف شده است.

مخبر تصریح کرد: در همین راستا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) چهار هزار رأس دام به خانواده‌ها‌ی روستایی سیل‌زده اهدا خواهد نمود.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که با از بین رفتن دام این خانواده‌ها، شغل این مردم نیز از دست رفته است و باید برای این معضل‌ چاره‌اندیشی شود، گفت: مقرر شده است بنیاد برکت از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز سه هزار شغل برای مردم این مناطق ایجاد نماید.

دکتر مخبر ادامه داد: علاوه بر این، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۴ هزار سری لوازم‌خانگی ضروری به خانواده‌هایی که در سیل اخیر منازل‌شان آسیب‌دیده اهدا خواهد کرد.

وی در بازدید از مرکز امداد و نجات هلال احمر، از فعالیت ۲۲ گروه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق سیل‌زده‌ی استان گلستان خبر داد و بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از روز نخست وقوع سیل از طریق ۲۲ گروه جهادی وابسته به این ستاد به مردم استان گلستان خدمت‌رسانی کرده است.

به گفته‌ی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کاروان‌های سلامت احسان بنیاد اجتماعی برکت احسان نیز با حضور در مناطق سیل‌زده در حال ارایه‌ی خدمات درمانی و بهداشتی به مردم هستند و حداقل به ۱۰ هزار نفر خدمات ارایه کرده‌اند.

مخبر یادآور شد: درمانگاهی سیار با ظرفیت ۱۰ هزار نفر به همراه پزشک و امکانات درمانی مانند دارو در شهر سیل‌زده‌ی آق‌قلا راه‌اندازی شده و آماده‌ی درمان و ارایه‌ی خدمات بهداشتی به بیماران و مردم این مناطق است.

سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت احسان و محمد ودود حیدری مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مهرداد بذرپاش دکتر مخبر را در این سفر همراهی می‌کردند.


گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از روز اول وقوع سیل در استان گلستان از طریق ۲۲ گروه جهادی وابسته به این ستاد به مردم استان خدمت‌رسانی کرده و نزدیک به ۱۰۰ هزار وعده غذای گرم بین مردم مناطق سیل‌زده توزیع نموده است. علاوه بر این، تاکنون مرکز فوریت‌های امدادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کمک‌های خود را در قالب کالاهایی نظیر کنسرو، پتو، آب‌معدنی، دارو و در بین مردم توزیع کرده و کاروان‌های سلامت احسان این ستاد نیز با حضور در مناطق سیل‌زده در حال ارایه‌ی خدمات درمانی به مردم هستند.

لازم به توضیح است، از زمان وقوع سیل در شهرهای استان گلستان و با توجه به نیازمندی‌های این مناطق، مقادیر زیادی آب معدنی، انواع کنسرو، پتو، شیرخشک و پوشک، دارو، غذای گرم و سایر اقلام مورد نیاز از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه شده و بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

برای هرچه بهتر شدن این برنامه‌ها از گروه‌های جهادی زیرمجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بهره گرفته و با هماهنگی‌های انجام گرفته اقدام به برپایی دو آشپزخانه در شهرهای بندرترکمن و گمیشان شده است. تاکنون ۱۰۰ هزار پرس غذا در این دو آشپزخانه طبخ شده و میان سیل.زدگان شهرها و روستاهای آق‌ قلا، گمیشان و بندر ترکمن توزیع شده است

نیروهای جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بحث امداد و نجات شهروندان هم حضور و در انتقال ساکنان محلات به مناطق امن مشارکت فعال دارند.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان گلستان
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد.

محمد مخبر در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده‌ی ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه‌ی گرگان با بیان این مطلب افزود: نیروهای ستاد اجرایی از ۲۸ اسفند ماه در منطقه حضور داشتند، اما با توجه به دستور و تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب حضور و فعالیت خود را در مناطق سیل‌زده‌ی استان گلستان گسترش دادند.

وی از توزیع چهار هزار بسته‌ی لوازم خانگی، اهدای چهار هزار دام سبک و ایجاد سه هزار شغل در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: برای این منظور ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی این ستاد اختصاص داده شده است.

دکتر مخبر با اشاره به حجم بالای خسارات در مناطق سیل‌زده گفت: از همین امروز تدارک این اقدامات انجام شده است و به محض آرام شدن اوضاع، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) از طریق بنیاد برکت اقدام به ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی مستقیم در قالب طرح‌های اجتماع‌محور خواهد کرد. این طرح‌ها حداکثر در یک بازه‌ی زمانی یک‌ساله به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) با اشاره به احداث و استقرار دو آشپزخانه در گمیشان و بندر ترکمن اظهار داشت: روزانه چندین هزار پرس غذای گرم میان مردم منطقه توزیع می‌شود و دستور تأمین فوری وسایلی مانند چکمه، بادگیر و صادر شده است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گلستان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) در مناطق سیل‌زده‌ی استان تأکید کرد: سیل‌زدگان علاوه بر خسارت مالی از لحاظ روحی نیز دچار آسیب شده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به این مطلب که خداوند بندگانش را با ابتلائات می‌آزماید، تصریح کرد: این حادثه باعث شد به مردم منطقه که قبلاً مورد غفلت قرار گرفته بود، توجه ویژه شود.

وی با اشاره به نجابت مردم منطقه خاطرنشان کرد: اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم باید به مردم توجه و رسیدگی ویژه داشته باشیم.

امام جمعه گرگان با تأکید بر پیشگیری قبل از ابتلا اظهار داشت: با توجه به سوابق وقوع سیل در منطقه، باید ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی زه‌کشی شود که تا به امروز ۳۴ هزار هکتار زه‌کشی شده و امیدواریم مابقی هم به سرعت توسط دولت انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 11 فروردین 98، کد مطلب: 34337: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین