پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با سفیر ایران در این سازمان مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی آنتونیو گوترش را با دولت و ملت ایران درباره حوادث سیل اخیر ابلاغ و تاکید کرد کمک های انسان دوستانه باید از دایره هرگونه تحریم مستثنی شود.

شعار سال: خانم ماریا ویوتی عصر سه شنبه در تماس تلفنی با اسحاق آل حبیب، بر آمادگی این سازمان برای هرگونه همکاری و مساعدت در این خصوص تاکید کرد.
سفیر ایران هم در پاسخ ضمن تشکراز پیام دبیرکل، گفت: ملت و دولت ایران با یکدلی و همبستگی، تمامی تلاش خود را برای مقابله با این بلیه طبیعی بکار گرفته اند، و بدیهی است پذیرای هرگونه پیشنهاد کمک و همکاری بین المللی خواهند بود.
آل حبیب یادآور شد: متاسفانه، تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا مانع ارسال کمک های انسان دوستانه از سوی نهادهای مربوطه بین المللی به ایران شده و ضروری است سازمان ملل در این خصوص تدابیری اتخاذ کند.
رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر معافیت کمک های انسان دوستانه از اعمال هرگونه تحریم، تصریح کرد: بدیهی است ارسال کمک های انسان دوستانه برای ایران می بایست از دایره هرگونه تحریمی مستثنی باشند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حال حاضر به خاورمیانه سفر کرده است و خانم ویوتی پیام وی را به سفیر ایران ابلاغ کرد.
علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: پیش از تحریم‌ها برخی حساب‌های دارای سوئیفت متعلق به هلال احمر داشتیم که از طریق آنها برای جذب کمک جهانی اقدام می‌کردیم، اما در حال حاضر این حساب‌ها مشمول تحریم شده است و امکان انتقال پول از کشورهای دیگر و همین طور از فدراسیون جهانی صلیب سرخ به ایران در هنگام حادثه وجود ندارد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم عصر دوشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: ' سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت و دستور دیوان بین المللی دادگستری است در کمک رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب دیده از سیل بی سابقه اخلال ایجاد کرده است. از جمله اقلام ممنوعه هلی کوپترهای امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است.'

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 14 فروردین 98، کد مطلب: 83263451: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین