پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۹۹۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره شعبات خارجی دانشگاه‌های ایرانی بیان کرد: درحال حاضر ۷ شعبه از دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و صنعتی امیرکبیر در خارج از کشور فعال هستند.

شعارسال: ‍‍‍ قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره شعبات خارجی دانشگاه‌های ایرانی بیان کرد: درحال حاضر ۷ شعبه از دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و صنعتی امیرکبیر در خارج از کشور فعال هستند.

حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بیان کرد: یکسری کشور‌ها را به عنوان کشور‌های هدف برای دو جنبه توسعه و راهبرد درنظر گرفته ایم که قصد داریم در سال‌های آینده ارتباط بیشتری را با آن‌ها به خصوص در بحث تبادل دانشجو و استاد برقرار کنیم.

وی ادامه داد: درحقیقت ارتباط بیشتر به این صورت است که اساتید آن‌ها در کشور ما در دوره‌های ۶ ماهه تا یک ساله مورد آموزش قرار گیرند و بعد از آموزش به کشور خود بازگردند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه در سال ۹۷ برای اولین بار حدود ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی کشور افغانستان به ایران آمده اند، اظهار داشت: در حال حاضر ما این طرح را در کشور‌های افغانستان آغاز کردیم و در سال ۹۷ برای اولین بار مربیان کشور افغانستان به ایران آمده اند و قرار است که بعد از سه یا چهار سال آموزش به کشور خود بازمی گردند. در آینده نیز قراراست همین برنامه را در کشور‌های سوریه و عراق اجراکنیم.

سالارآملی درپاسخ به این سوال که کدام دانشگاه‌ها می‌توانند در خارج از کشور به تاسیس شعبه خود اقدام کنند، تصریح کرد: هر دانشگاهی که پتانسیل و ظرفیت داشته باشد می‌تواند در خارج از کشور شعبه داشته باشد در حال حاضر هفت شعبه از دانشگاه‌های کشور از جمله پیام نور، آزاد، صنعتی امیرکبیر در خارج از کشور وجود دارند که سه شعبه آن‌ها در کشور افغانستان دایر است. در این دانشگاه‌ها محدودیتی برای پذیرش دانشجوی خارجی وجود ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:14 فروردین 1398 ، کدخبر:753526 www.snn.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
کیفیت این دانشگاهها هم مثل دانشگاههای داخلی است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین