پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تصمیماتی که اخیرا گرفته، حاشیه‌هایی را برای ورزش قهرمانی به وجود آورده است.

شعارسال: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با کمک به فدراسیون‌ها و ورزش قهرمانی و همگانی در سال 1373 با پیشنهاد سازمان تربیت‌بدنی و تصویب هیات وزیران تاسیس شد. این شرکت زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌رود که مجموعه‌های بزرگ ورزشی از جمله آزادی و انقلاب زیر نظر این شرکت فعالیت دارند.

با وجود اینکه این شرکت در طول بیش از 2 دهه فعالیت‌های موثر و زیادی در ساخت مجموعه‌های ورزشی کوچک و بزرگ داشته، اما مدت کوتاهیست که دچار حاشیه شده. با آمدن حسن کریمی از اواخر سال 96 تغییراتی هم در ریاست مجموعه ورزشی آزادی ایجاد شد که همین اتفاقات حاشیه‌هایی زیادی را در این مجموعه قهرمانی داشت که البته شرکت توسعه نیز بی‌تقصیر نبود.

با وجود اینکه شرکت توسعه می‌تواند یکی از مهمترین شرکت‌ها برای کمک به ورزشکاران و توسعه ورزش قهرمانی باشد اما تصمیمات اخیر این شرکت، روسای فدراسیون‌ها را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو کرده است که از نمونه‌های آن می‌توان به ساخت جاده تندرستی در دریاچه آزادی، گرفتن استخر آزادی از فدراسیون شنا، واگذاری پیست شمشک به شهرداری، اجاره سالن 12 هزار نفری برای فستیوال اسب و ... غیره اشاره کرد که همه و همه نگرانی اهالی ورزش را به دنبال داشته است.

حسن کریمی با وجود اینکه در مدت حضورش در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نشان داده توجه زیادی به مجموعه آزادی دارد و بارها به این مجموعه برای آمادگی فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا سرکشی داشته اما حالا به نظر می‌رسد توجه زیادی به تصمیماتی که زیرمجموعه‌اش در آزادی می‌گیرد، ندارد و بیشتر رویکرد اقتصادی برایش اهمیت دارد تا ورزشی.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یکی از شرکت‌هایی است که بودجه کلانی دارد و با افتتاح پروژه‌های مختلف و واگذاری آنها به بخش خصوصی پول‌های زیادی را وارد شرکت می‌کند اما به نظر می‌رسد برنامه خاصی برای هزینه‌کرد این پولها وجود ندارد که هر روز خبرهای جدیدی از درآمدزایی به طرق مختلف در مجموعه ورزشی آزادی به گوش می‌رسد تا این شائبه‌ها به وجود بیاید که هدف شرکت توسعه چیست؟ درآمدزایی یا کمک به ورزش؟

تمامی حاشیه‌های این شرکت از زمزمه‌های ساخت جاده تندرستی در دریاچه آزادی شروع شد که بالاخره بعد از انتشار گزارشات متعدد و جلساتی که مسئولان فدراسیون قایقرانی با رئیس شرکت داشتند، پروژه مجموعه ورزشی آزادی با شکست مواجه شد اما به نظر می‌رسید دوستان در این شرکت دست بردار نیستند و همچنان به فکر کسب درآمد حتی با آسیب رساندن به ورزش قهرمانی هستند به طوری که بعدها صحبت‌هایی درباره گرفتن هزینه از افرادی مطرح شد که وارد مجموعه ورزشی آزادی می‌شوند. خبری که با تکذیب مسئولان روبرو شد اما انتشار یک ویدئوی مخفیانه از سجاد گنج زاده قهرمان پرآوازه تیم ملی کاراته که در حال بیرون کردن او از مجموعه آزادی هستند، ثابت می کرد که این قانون هیچ استثنایی ندارد.

در جدیدترین تصمیم اقتصادی، شرکت توسعه و تجهیز تصمیم گرفته تا استخر مجموعه آزادی به عنوان تنها مجموعه آبی استاندارد که کارکرد ملی و قهرمانی را دارد از فدراسیون شنا گرفته شده تا به بهانه استفاده فدراسیون نجات غریق با قراردادی بلندمدت به بخش خصوصی واگذار شود تا باب درآمدزایی بیشتر و بیشتر باز شود.

این در حالیست که این مجموعه آبی به عنوان تنها استخر استاندارد ایران برای هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو از ابتدا برای این سه رشته خاص طراحی و ساخته شده و در طول چهار دهه گذشته همیشه مامنی برای فدراسیون و البته ورزشکاران بوده اما ظاهرا پول بر ورزش اولویت دارد و قرار است خانه همیشگی ورزشکاران این سه رشته از آن ها دریغ شود.

با توجه به اینکه حدود یک سال و نیم به بازی‌های المپیک باقی مانده و امسال، سال کسب سهمیه به شمار می‌رود، فدراسیون‌های ورزشی سال سختی را پیش رو دارند اما مشکلات متعددی که شرکت توسعه و مجموعه ورزشی آزادی برای ورزشکاران ملی ایجاد می‌کنند هم قوز بالاقوز شده و به نظر می‌رسد اگر وزارت ورزش فکری به حال این اتفاقات و حاشیه‌ها نکند، ورزش قهرمانی روبه نابودی برود.

با وجود اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مدیریت مجموعه‌های مختلف را برعهده دارد می‌تواند با تعامل بیشتر با فدراسیون‌ها آنها را یک گام به موفقیت نزدیک کند اما حالا با این حاشیه‌ها تنها علیه ورزش و ورزشکاران عمل می کند و با این سیاست اقتصادی مشخص نیست چه چیزی در انتظار ورزش کشور است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:18فروردین1398 ، کدخبر: 13980118000428: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین