پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
بالا رفتن سرانه ورزش در کنار افزایش جمعیت بی تردید ایران را به عنوان ام القرا کشورهای اسلامی در جمع کشورهای پیشتاز در حال توسعه در معقوله بسط و گسترش ورزش همگانی در دنیا قرار داده است و اگر این مهم را در کنار برنامه های وزارت ورزش در گسترش فعالیت های بانوان و این بخش مهم ورزش اگر قرار دهیم بی تردید خواهیم دید دولت تدبیر امید دراهمیت دادن به معقوله ورزش سلامت مردم و جامعه در میان تمام دولت های قبلی پیش تاز است هم به گواه کارشناسان ورزشی و البته از نگاه آمار که می تواند افتخاری بزرگ برای مجموعه ورزش کشور نیز به شمار بیاید.

شعارسال: دولت تدبیر و امید در حالی سال1392 سکان قوه مجریه را به عهده گرفت که به گواه بسیاری از کارشناسان، بخش ورزش مانند بسیاری از حوزه ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کرد و سرانه ورزش کشور در حدود 40 سانتیمتر بود.

نگاه ویژه رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به توسعه زیربناهای ورزشی یکی از نقاط قوت دولت یازدهم محسوب می شود. طی سال های گذشته دولت تدبیر و امید با علم به اینکه ورزش در دنیای کنونی هم سلامت جامعه را تضمین می کند و هم می تواند در عرصه های بین المللی نماد قهرمانی و پهلوانی باشد سرمایه های فروانی برای این بخش در نظر گرفت که یکی از این تلاش ها با تدبیر و امید به آینده افتتاح و تکمیل پروژه های ورزشی در استان های مختلف بود تا هم عدالت را در استان ها رعایت کرده باشد هم بتواند از ظرفیت عظیم ورزشکاران و جوانان در همه کشور استفاده کند.

تکمیل و آغاز به کار ورزشگاه «نقش جهانِ» اصفهان می تواند یک موفقیت عظیم در دولت یازدهم به شمار آید زیرا تکمیل این پروژه عظیم ملی همواره به رویایی برای ورزش دوستان اصفهانی تبدیل شده بود. «حسن روحانی» رییس جمهوری در سفر به استان اصفهان با قاطعیت از تکمیل پروژه عظیم ورزشی «نقش جهان» اصفهان خبر داد.

وعده رییس جمهوری در کوتاه مدت و در کمتر از هیجده ماه تحقق پیدا کرد و استادیوم «نقش جهان» این شهر روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و امور جوانانه افتتاح شد. افتتاح ورزشگاه های زیبایی مانند ورزشگاه امام رضا (ع) و یا شهدای فولاد یا فولاد آرنا از دست آوردهای مهم دولت در فضاهای ورزشی و زمینه سازی حضور بخش خصوصی و نیمه دولتی در این بخش شده است.

اما توجه دولت دوازدهم اوج شتاب سازندگی در عمران ورزشی را همراه داشت. دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این باره گفت: در مجموع اقدامات خوبی توسط وزارت ورزش صورت گرفته و پروژه‌های بزرگی که از 10 الی 12 سال قبل ناتمام باقی مانده بود، مانند استادیوم‌های 75 هزار نفره نقش جهان و پارس شیراز به بهره‌برداری رسید و یا استادیوم های 15 هزار نفره نیمه‌کاره در ارومیه و زنجان .

مقام عالی ورزش کشور در بهمن سال 97 نیز در این باره عنوان کرد: تعدادی استادیوم 5 هزار نفره و 10 سالن 6 هزار نفره نیمه‌تمام در 6 شهر بزرگ و مراکز استان‌ها وجود دارد که برخی حدود 14 الی 15 سال قدمت دارند. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که باتوجه به منابع 10 سالن 6 هزار نفره را به بهره‌برداری رسانده و در اختیار بخش ورزش و جوانان قرار دهیم.

سلطانی‌فر گفت: امیدواریم بتوانیم با منابعی که در اختیار داریم تمام پروژه‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برسانیم البته مردم باید بدانند که ما از ابتدای سال 1392 و شروع فعالیت دولت یازدهم تاکنون حدود هزار و 300 پروژه در بخش ورزش را به بهره‌برداری رسانده‌ایم و سرعت احداث پروژه‌های ورزشی بهتر از گذشته است، اما باید توجه داشت که منابع محدودی در اختیار داریم لذا امیدواریم که بتوانیم به واسطه منابع تزریق شده خدمات بیشتری را در این بخش ارائه دهیم.

بی تردید با توجه به جداول پایین که نشاندهنده بخشی از طرح های افتتاح شده توسط دولت است می توان به وسعت جغرافیایی طرحها نیز اشاره کرد که نشان دهنده عدالت محوری ورزش در بخش عمران است.سلطانی‌فر سال گذشته با بیان اینکه سرانه ورزشی مکان‌های متعلق به وزارت ورزش 78 سانتیمتر مربع برای هر نفر است که با احتساب سایر فضاهای دستگاه‌ها قطعاً به بیش از یک مترمربع افزایش یافته، عنوان کرد: بدنبال توزیع فضای ورزشی به صورت عادلانه هستیم و در این پروسه استان هایی که از امکانات کمتری برخوردارند در الویت هستند و تصمیم داریم در این زمینه توازن و تعادل بیشتری را برقرار کنیم.بالا رفتن سرانه ورزش در کنار افزایش جمعیت بی تردید ایران را به عنوان ام القرا کشورهای اسلامی در جمع کشورهای پیشتاز در حال توسعه در معقوله بسط و گسترش ورزش همگانی در دنیا قرار داده است و اگر این مهم را در کنار برنامه های وزارت ورزش در گسترش فعالیت های بانوان و این بخش مهم ورزش اگر قرار دهیم بی تردید خواهیم دید دولت تدبیر امید دراهمیت دادن به معقوله ورزش سلامت مردم و جامعه در میان تمام دولت های قبلی پیش تاز است هم به گواه کارشناسان ورزشی و البته از نگاه آمار که می تواند افتخاری بزرگ برای مجموعه ورزش کشور نیز به شمار بیاید.

بر اساس آمار از ابتدای سال 1392 و شروع فعالیت دولت یازدهم تاکنون حدود هزار و 300 پروژه در بخش ورزش را به بهره‌برداری که مهمترین و بزرگترین این پروژه ها به شرح زیر است:

در پایان لازم به ذکر است دولت دوازدهم برنامه ای مدونی پیرامون به پایان رساندن تمام پروژه های ورزشی تا پایان کار آن در سال 1400 هجری شمسی است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:30مرداد1398 ، کدخبر: 887630: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین