پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۰۰۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
نایب رئیس انجمن اسنک و چیپس گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، صادرات از وضعیت خوبی برخوردار بود اما الزام به تعهد ارزی سبب شد که به سمت فروش ریالی برویم که این امر باعث شده در تامین ارز برای واردات مواد اولیه دچار مشکل شویم.وی درخصوص دوبرابر شدن قیمت آرد مصرفی واحدهای صنعتی و تاثیر آن بر محصولاتی همچون کیک و شیرینی گفت: به طور حتم شاهد تغییر قیمت محصولاتی هستیم که از آرد استفاده می‌کنند
شعار سال : نایب رئیس انجمن اسنک و چیپس گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، صادرات از وضعیت خوبی برخوردار بود اما الزام به تعهد ارزی سبب شد که به سمت فروش ریالی برویم که این امر باعث شده در تامین ارز برای واردات مواد اولیه دچار مشکل شویم.

وحید هوشنگ نژاد درخصوص دوبرابر شدن قیمت آرد مصرفی واحدهای صنعتی و تاثیر آن بر محصولاتی همچون کیک و شیرینی  گفت: به طور حتم شاهد تغییر قیمت محصولاتی هستیم که از آرد استفاده می‌کنند خصوصا در بیسکویت‌ها که 70درصد مواد اولیه آنها آرد است و به تناسب میزان مصرف آرد، قیمت‌ها نیز افزایش خواهند داشت.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته مجبور شدیم چندین بار افزایش قیمت در محصولات خود اعمال کنیم و دیگر بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و با ابلاغ این مصوبه چاره‌ای به غیر از گران کردن کیک و شیرینی نداریم.

هوشنگ‌نژاد تصریح کرد: در ماه‌های قبل که افزایش قیمت دادیم شاهد کاهش فروش و افت تعداد مشتریان بودیم زیرا قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده و شیرینی و شکلات جزو مایحتاج اصلی به حساب نمی‌آیند اصطلاحا دیگر مردم برای بچه‌های خود کیک و کلوچه نمی‌خرند و اکنون نیز باید خودمان را برای از دست دادن تعداد بیشتری از مشتریان آماده کنیم.

نایب رئیس انجمن اسنک و چیپس افزود: علاوه بر اینها ما شاهد افزایش 36 درصدی حقوق کارگران بودیم ضمن آنکه زمزمه‌هایی مبنی بر گران شدن شکر در بازار شنیده می‌شود. قیمت روغن نیز مدام تغییر پیدا می‌کند. همه اینها جزو عوامل تاثیرگذاری است که باعث خواهد شد ظرف روزهای آینده افزایش قیمت چند ده درصدی را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مینو تصریح کرد: کاهش فروش و افزایش قیمت باعث شده که تعداد زیادی از تولیدکنندگان که به لحاظ مالی ضعیف بوده‌اند از چرخه این صنعت حذف شوند و آنهایی که امروز ماندند نیز ظرفیت تولید خود را کاهش داده‌اند.

وی درخصوص صادرات شیرینی و شکلات در سال 97 گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، صادرات از وضعیت خوبی برخوردار بود اما الزام به تعهد ارزی سبب شد که به سمت فروش ریالی برویم که این امر باعث شده در تامین ارز برای واردات مواد اولیه دچار مشکل شویم.

نایب رئیس انجمن اسنک و چیپس گفت: مهمترین دغدغه و چالش ما برای سال جاری تهیه منابع ارزی است اما ادامه این روند مبنی بر تامین ارز برای تهیه مواد اولیه است که تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه ما در سال جاری شده است. در حال حاضر بازار صادراتی ما عراق، افغانستان، پاکستان و آسیای میانه است و با توجه به اینکه فروش داخلی کاهش پیدا خواهد کرد باید حضور قوی‌تری در این بازارها داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:23 فروردین 1398،کدخبر: 749082،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
با این قیمتهای زیاد پول میدیم و هوای داخل بسته بندی هارا با چند تا چیپس میخریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین