پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
پکن در صدد است در هفتادمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی این کشور از ناوهای جنگی جدید از جمله زیردریایی‌های هسته‌ای و ناوشکن‌های خود رونمایی کند.

شعار سال: یکی از فرماندهان ارشد چین امروز (شنبه) اعلام کرد که پکن هفته آینده در هفتادمین سالگرد بنیانگذاری نیروی دریایی این کشور، از ناوهای جنگی جدید خود از جمله زیردریایی‌های هسته‌ای و ناوشکن‌ها رونمایی خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، چین در حالیکه حضور در دریای جنوب چین و اطراف تایوان را افزایش داده است، در صدد به روزرسانی ارتش آزاد خلق (PLA) است و قصد دارد تمامی تجهیزات نیروی دریایی خود از جنگنده‌ها گرفته تا ناوهای هواپیمابر را به روز رسانی کند.

طبق این گزارش، «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین ناظر بر این برنامه گسترده به روز رسانی تجهیزات نظامی نیروی دریایی پکن است.

هفته آینده به مناسبت هفتادمین سالگرد بنیانگذاری نیروی دریایی چین، قرار است یک مراسم رژه برگزار شود و این کشور از تجهیزات نظامی جدید خود رونمایی کند.

طبق این گزارش، 32 کشتی و 39 هواپیما قرار است در رژه دریایی سه‌شنبه نیروی دریایی چین شرکت داشته باشد.

اعضای نیروی دریایی چندین کشور خارجی نیز در این رژه دریایی شرکت می‌کنند و گرچه نام دقیق کشورهای مشارکت‌کننده فاش نشده است اما پکن گفته که کشتی‌هایی از روسیه، سنگاپور، هند، تایلند و ویتنام در رژه حضور خواهد داشت.

ویتنام به طور مداوم از فعالیت‌های نظامی چین در دریای بحث‌برانگیز دریای جنوب چین انتقاد می‌کند.

آخرین نبرد دریایی چین با ویتنام در دریای جنوب چین مربوط به سال 1974 و 1988 می‌شود که البته درگیری جزئی صورت گرفت و چندان جدی نبود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 31 فروردین 98، کد مطلب: 13980129000427: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین